M52 + M54 + Vanos + Turbo kamaxel förslag
Posted: 25 Jan 2017, 01:34
Hej, kan du dela din erfarenhet, tack?
Fram till idag har vi kör hillclimb turboladdad E36 med lager M50B25iv (inga VANOS) 380bhp.
Turbo is T04E trim50 med ar0.48 stage2 turbin. E85.
Peak boost 1.2bar var lite innan 4000rpm (på 3: ans växel) och kraft börjar falla ned efter 5500rpm (stabil 0.9bar).
Nu förbereder nya motorn med målet att mycket bredare grenuttag och liknande maximal 400bhp.
Så köpte M52B28, planerar att Utnyttja vanos och M54 insugsnocken .
Vad är ditt förslag att ställa kamaxlar mittlinjen för turbo setup? in115 / EX110 är M52B28 inställningar.
Dess fördelaktigt att använda M50iv insugsnocken på avgas där? Vi vill inte ha någon lös turbo spole.
Tack
Jiri
(sorry for bad language, using web translator from english)
Fram till idag har vi kör hillclimb turboladdad E36 med lager M50B25iv (inga VANOS) 380bhp.
Turbo is T04E trim50 med ar0.48 stage2 turbin. E85.
Peak boost 1.2bar var lite innan 4000rpm (på 3: ans växel) och kraft börjar falla ned efter 5500rpm (stabil 0.9bar).
Nu förbereder nya motorn med målet att mycket bredare grenuttag och liknande maximal 400bhp.
Så köpte M52B28, planerar att Utnyttja vanos och M54 insugsnocken .
Vad är ditt förslag att ställa kamaxlar mittlinjen för turbo setup? in115 / EX110 är M52B28 inställningar.
Dess fördelaktigt att använda M50iv insugsnocken på avgas där? Vi vill inte ha någon lös turbo spole.
Tack
Jiri
(sorry for bad language, using web translator from english)