Page 1 of 1

S50 i e30 med original tråg.

Posted: 17 Nov 2016, 17:29
by e30Tompa
Gillar verkligen inte lösningen utav m50 e34 tråget.

Är det någon som tagit sig Ann utmaningen att montera ner den med original tråg
Och har ni några värdefulla tips isåfall?

Eller tips som gör att man kan köra med dessa e34 tråg på bana utan att riskera något.

Re: S50 i e30 med original tråg.

Posted: 17 Nov 2016, 20:52
by Micke
Finns lite bilder på en S54 i M3E30 här: http://www.bimmerforums.com/forum/showt ... ay-rebuild" onclick="window.open(this.href);return false;
Men du kan ju tex sätta krängningshämmaren framför motorn så är det inte riktigt lika långt bak som du behöver flytta den, men en hel del jobb är det oavsett 8)

Lite exempel:

Image

Image

Image

Image

Re: S50 i e30 med original tråg.

Posted: 17 Nov 2016, 22:44
by e30Tompa
Dock har ju s54 dubbla sumpar därav lite bökigare IOM den motorn.

Och några större ingrepp i torped osv är jag inte villig att göra då den skall
Kunnas återställas utan större problem.

Är ju inne på om det går att få en till en ny subframe med då är ju det
Styrväxeln som också kommer i kläm. Är väl vara till att hissa ner den med original tråg och se efter
Hur mycket som går åt helvete..

Re: S50 i e30 med original tråg.

Posted: 18 Nov 2016, 21:42
by Nemesis_turbo
Borde inte en komplett e36 subframe passa ganska bra?

Re: S50 i e30 med original tråg.

Posted: 19 Nov 2016, 18:16
by e30Tompa
Ja man skulle nog försöka få tag i en och se om man inte kan sammanfoga dessa till en fungerande lösning.