BMW E34 M50B25 - Misständningar?
Posted: 14 Sep 2016, 07:05
Hej på er.
Jag har en E34 från 1993 med M50B25, helt original, som jag pendlar till jobbet med varje dag och har nu tänkt ta tag i de små problemen jag har stört mig på under en längre tid.
När jag åker varje morgon så går bilen klockrent när den är kall (som ett skott), men så fort bilen är varm så börjar den misstända/blöddra/strypa sig själv vid gaspådrag på låga varv för att sedan vid 4-5000rpm kämpa sig tillbaka och skjuta på med full effekt igen. Man känner det väldigt tydligt och det känns som den går på 5 burkar ibland.
Jag har en helt komplett E34 reservdelsbil står från 1995. Kan det vara värt att prova byta alla tändspolar från den? Är det samma tro?
Jag har även ett litet läckage i kylaren på pendlarbilen och jag tänkte sno kylaren från reservdelsbilen även där. Är det samma det också?
Tacksam för svar.
/Ståhl
Jag har en E34 från 1993 med M50B25, helt original, som jag pendlar till jobbet med varje dag och har nu tänkt ta tag i de små problemen jag har stört mig på under en längre tid.
När jag åker varje morgon så går bilen klockrent när den är kall (som ett skott), men så fort bilen är varm så börjar den misstända/blöddra/strypa sig själv vid gaspådrag på låga varv för att sedan vid 4-5000rpm kämpa sig tillbaka och skjuta på med full effekt igen. Man känner det väldigt tydligt och det känns som den går på 5 burkar ibland.
Jag har en helt komplett E34 reservdelsbil står från 1995. Kan det vara värt att prova byta alla tändspolar från den? Är det samma tro?
Jag har även ett litet läckage i kylaren på pendlarbilen och jag tänkte sno kylaren från reservdelsbilen även där. Är det samma det också?
Tacksam för svar.
/Ståhl