Någon som kör turbokonverterat till vardags? Ang. hållbarhet
Posted: 28 Jul 2016, 08:47
Har suttit och läst en hel del här och på andra ställen i några veckor nu om folks byggen, vilka effekter och tryck byggena verkar hålla för, men jag antar att folk definerar "håller bra" och "driftsäkert" lite olika i det här sammanhanget. Innebär det 5000mil året runt med husvagnssemester varje sommar eller 10 varv på rudskogen innan motorn ändå ska byggas om vintern därpå?
Men ni som kör turbokonverterat till vardags, hur håller det för er? Vad kör ni för setup och hur långt har ni åkt?
Jag äger en 330i e46 och en 540i/6 e39, och har en vortech v2 liggandes jag är sugen på att hänga på någon av dem.
Tänkte i så fall ladda runt 0,6 på m54an eller runt 0,4 på m62an. Oöppnat på 98-oktan. (Räckvidden med v8 och e85 hade ju varit ett skämt
)
Det brukar inte bli så mycket lek för min del, men det hade varit skoj med lite omkörningsprestanda, pendlar ett par mil om dagen i vått och torrt.
Vad säger ni, är det realistiskt att förvänta sig tusentals bekymmersfria mil med denna setup?
Frågor från en nybörjare.
Men ni som kör turbokonverterat till vardags, hur håller det för er? Vad kör ni för setup och hur långt har ni åkt?
Jag äger en 330i e46 och en 540i/6 e39, och har en vortech v2 liggandes jag är sugen på att hänga på någon av dem.
Tänkte i så fall ladda runt 0,6 på m54an eller runt 0,4 på m62an. Oöppnat på 98-oktan. (Räckvidden med v8 och e85 hade ju varit ett skämt

Det brukar inte bli så mycket lek för min del, men det hade varit skoj med lite omkörningsprestanda, pendlar ett par mil om dagen i vått och torrt.
Vad säger ni, är det realistiskt att förvänta sig tusentals bekymmersfria mil med denna setup?
Frågor från en nybörjare.