Fulingbusen - E30
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Fulingbusen - E30
Jag skapar ett motivationstråd åt mig själv, det blir lite småuppdateringar då och då men det är inget prio bygge, vore kul att köra den någon meter till sommaren.
Jag köpte en BMW 320i touring -89 med mycket matnyttiga delar. Tyvärr så var motorn skrot.
Spec: alldeles för stor turbo, H&R coilovers runtom + kränghämmare bak, nylonbussningar överallt, 535 drivaxlar, M5 bakaxel, 540 kardan, M3 växellåda, 618 tryckplatta, ARP bultad topp, tial wastegatex2, frontmonterad IC, annat insug, Nira, stora soppapumpar, mm
Hela detta paketet plus en hel del annat som ligger och väntar ska ihop i touringen till att börja med, men det är lite andra bilar som behöver vård nu också så jag plockar i mån av tid.
Det börjat trilla in lite saker, råkade visst beställa till mer än BMW motorn
Den intet ont anande bilen har anlänt till sin vilo-ort. Den ska få stå och gosa till sig i något år innan båtresan "hem". Meningen är att allt ska flyttas över till denna efter att kombin har gjort sitt.
edit: fick fram så tumnaglarna visades iaf, finns större bilder om man klickar på Mirre's svar
Jag köpte en BMW 320i touring -89 med mycket matnyttiga delar. Tyvärr så var motorn skrot.
Spec: alldeles för stor turbo, H&R coilovers runtom + kränghämmare bak, nylonbussningar överallt, 535 drivaxlar, M5 bakaxel, 540 kardan, M3 växellåda, 618 tryckplatta, ARP bultad topp, tial wastegatex2, frontmonterad IC, annat insug, Nira, stora soppapumpar, mm
Hela detta paketet plus en hel del annat som ligger och väntar ska ihop i touringen till att börja med, men det är lite andra bilar som behöver vård nu också så jag plockar i mån av tid.
Det börjat trilla in lite saker, råkade visst beställa till mer än BMW motorn
Den intet ont anande bilen har anlänt till sin vilo-ort. Den ska få stå och gosa till sig i något år innan båtresan "hem". Meningen är att allt ska flyttas över till denna efter att kombin har gjort sitt.
edit: fick fram så tumnaglarna visades iaf, finns större bilder om man klickar på Mirre's svar
Last edited by fulingbusen on 21 Feb 2007, 11:32, edited 6 times in total.
Re: Fulingbusen - E30
fulingbusen wrote:Jag skapar ett motivationstråd åt mig själv, det blir lite småuppdateringar då och då men det är inget prio bygge, vore kul att köra den någon meter till sommaren.
Jag köpte en BMW 320i touring -89 med mycket matnyttiga delar. Tyvärr så var motorn skrot.
Spec: alldeles för stor turbo, H&R coilovers runtom + kränghämmare bak, nylonbussningar överallt, 535 drivaxlar, M5 bakaxel, 540 kardan, M3 växellåda, 618 tryckplatta, ARP bultad topp, tial wastegatex2, frontmonterad IC, annat insug, Nira, stora soppapumpar, mm
Hela detta paketet plus en hel del annat som ligger och väntar ska ihop i touringen till att börja med, men det är lite andra bilar som behöver vård nu också så jag plockar i mån av tid.
Sprucken topp:
Det börjat trilla in lite saker, råkade visst beställa till mer än BMW motorn
Bild
Den intet ont anande bilen har anlänt till sin vilo-ort. Den ska få stå och gosa till sig i något år innan båtresan "hem". Meningen är att allt ska flyttas över till denna efter att kombin har gjort sitt.
Bild
Bild
edit: någon hacker får gärna komma med tips angående bilderna som bara dyker upp som text
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
fulingbusen wrote:Tackar, hur fixade du detta?
Tryck på "citera" mitt inlägg ovan, så ser du ändringarna jag gjorde.
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Re: Fulingbusen - E30
Aha, då lärde jag mig 2 saker på en gång
tack igen!
tack igen!
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
Här händer det inte mycket, väntar på att bearbeta färdigt blocket. Det är borrat men inte fräst.
Går lite i tankarna att jag har helt fel koncept nu. Turbon som ligger och väntar är en stor GT45 eller GT47, tillsammans med 2x insugskammar så känns den önödigt stor. Jag funderar på att slänga i SC61an eller helt enkelt investera i nya kammar alternativt både köpa kammar och byta till sc61an.
Vad tror proffsen om detta?
Går lite i tankarna att jag har helt fel koncept nu. Turbon som ligger och väntar är en stor GT45 eller GT47, tillsammans med 2x insugskammar så känns den önödigt stor. Jag funderar på att slänga i SC61an eller helt enkelt investera i nya kammar alternativt både köpa kammar och byta till sc61an.
Vad tror proffsen om detta?
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact:
-
- Posts: 1085
- Joined: 20 Nov 2005, 20:56
- Location: Karlstad
- Contact: