Page 1 of 1

Link eller Vi-pec

Posted: 29 Apr 2016, 00:16
by TheLeaf
Tjena!

Sitter och funderar lite på vilket sprut jag ska ha så finns de någon som kan svara på mina frågor :roll: Tråden får tas bort om den strider mot någon regel

De gäller isåfall vi-pec i88 eller link thunder vilket är "bäst"? Är båda spruten lika gällande buggar, trigger problem osv?

Har ett V44 idag och tänkte uppgradera till ett nytt värre sprut när ny motor ska byggas så vad skulle ni rekommendera mig? Mitt vi-pec har funkat felfritt och såklart vill man ju ha de så därför jag frågar om buggar och problem gällande dessa två, finns de någon som vet?

Vill ha massa säkerhetsfunktioner in i sprutet som 6egt, olje tryck/temp, soppa tryck/temp, etanolsensor så jag kan köra soppa och etanol sen så ska ju såklart motortemp och alla andra standard givare in och så hade jag tänkt använda en vippbrytare för att kunna välja lågt/högt laddtryck och besiktnings mapp

Så kom gärna med idéer och synpunkter

Re: Link eller Vi-pec

Posted: 04 May 2016, 15:51
by integrale8v
Vipec i88 er utgått. Link Extreme black har overtatt for i88. Mens Thunder er ny toppmodell. Er ingen argument for å kjøpe i88, Thunder er bedre. Siden de er bygd på samme grunnstamme er de lika gällande buggar, trigger problem osv.

Re: Link eller Vi-pec

Posted: 06 May 2016, 11:44
by Avvah
Kolla in Link G4+ Fury om du ska åka sexa, jag kommer köra det på min S54a. Bra med utgångar bra stöd för vanos, inbyggd lambda osv.

Re: Link eller Vi-pec

Posted: 06 May 2016, 23:18
by TheLeaf
Avvah wrote:Kolla in Link G4+ Fury om du ska åka sexa, jag kommer köra det på min S54a. Bra med utgångar bra stöd för vanos, inbyggd lambda osv.
Har kollat på de med men fick tipset tidigare om att köra thunder eftersom den har mer in/utgångar vilket jag skulle behövt med alla säkerhets funktioner jag vill ha. Men nu när jag kollat runt med fler så är de bara "onödigt" med ett thunder om man kör en can-egt modul till alla 6egt istället för en modul som omvandlar varje egt givare till 0-5v :)