M50b25 turbo e36
Posted: 20 Apr 2016, 16:24
Hei!
Holder på å bygge turbo på en m50b25 som skal ned i en e36.
Specs er : 465cc dyser
Turbo: http://www.ksr.as/products/anbefales-be ... -360-vband" onclick="window.open(this.href);return false;
Fekzen turbochip
Kobber pakning og arp bolter i topp
Downmount grenrør
6 puks sinter , m20 svinghjul og 618trykkplate.
Progressiv bensintrykksregulator
Har da en del spm, hvor mye hester kan jeg forvente meg og få på max?
Noen som har tips til intercooler? Per dags dato er det planlagt med en intercooler som har sittet på en x6 3.0turbo diesel med 2,5" utganger i begge ender.
Har downmount grenrør, og funderer litt på hvordan jeg skal gjøre det med oljeretur fra turbo. Det blir jo dårlig med fall siden det er downmount. Turboen sitter jo et stykke over bunnpanna, så jeg fikk tig sveiset en nippel på bunnpannen, og tenkte da ikke på at den egentlig burde peke oppover. So den ble sveist rett på bunnpanna, og siden motoren står som den gjør i bil så vil slangenippelen peke litt nedover, noe som ikke er bra i det hele tatt. Så gangen på slangen vil bli som en albue fra turbo og inn på nippelen på en måte. Problemet er hovedsakelig at nippelen peker litt nedover. Har tenkt 19mm innvendig diameter på slangen(evt større??), og vil dette fungere? Tips til hvordan jeg kan få det til å fungere? Vurderer å bygge på motorfeste på h side, for å rettstille motoren om det kan hjelpe?
Har ikke tilgang til tig apparat, så er ikke bare bare å sveise om og fikse på..
Har lest rundt på forum og er klar over det er tråder som forklarer om turbokonvertering men finner ikke direkte svar på det jeg søker etter, så lager en tråd istedet. Admin får slette viss upassende.
Takker på forhånd for svar!
Holder på å bygge turbo på en m50b25 som skal ned i en e36.
Specs er : 465cc dyser
Turbo: http://www.ksr.as/products/anbefales-be ... -360-vband" onclick="window.open(this.href);return false;
Fekzen turbochip
Kobber pakning og arp bolter i topp
Downmount grenrør
6 puks sinter , m20 svinghjul og 618trykkplate.
Progressiv bensintrykksregulator
Har da en del spm, hvor mye hester kan jeg forvente meg og få på max?
Noen som har tips til intercooler? Per dags dato er det planlagt med en intercooler som har sittet på en x6 3.0turbo diesel med 2,5" utganger i begge ender.
Har downmount grenrør, og funderer litt på hvordan jeg skal gjøre det med oljeretur fra turbo. Det blir jo dårlig med fall siden det er downmount. Turboen sitter jo et stykke over bunnpanna, så jeg fikk tig sveiset en nippel på bunnpannen, og tenkte da ikke på at den egentlig burde peke oppover. So den ble sveist rett på bunnpanna, og siden motoren står som den gjør i bil så vil slangenippelen peke litt nedover, noe som ikke er bra i det hele tatt. Så gangen på slangen vil bli som en albue fra turbo og inn på nippelen på en måte. Problemet er hovedsakelig at nippelen peker litt nedover. Har tenkt 19mm innvendig diameter på slangen(evt større??), og vil dette fungere? Tips til hvordan jeg kan få det til å fungere? Vurderer å bygge på motorfeste på h side, for å rettstille motoren om det kan hjelpe?
Har ikke tilgang til tig apparat, så er ikke bare bare å sveise om og fikse på..
Har lest rundt på forum og er klar over det er tråder som forklarer om turbokonvertering men finner ikke direkte svar på det jeg søker etter, så lager en tråd istedet. Admin får slette viss upassende.
Takker på forhånd for svar!