Chevy LSX
Posted: 04 Jan 2016, 11:46
Jag sonderar ny rolig motor till min Z3a, och vill ha något som har lite mer volym än en superstressad 2l fyra som jag har idag. Funkar ju fint för fullgasrepor, men är inte optimalt för trackdays och ett mer dynamiskt användande, jag vill ha tillräcklig volym för fin respons även i det oladdade registret.
Tillika är det ju skillnad på att ligga och köra bana vs. ett par fullgasrepor map driftstabilitet vid högt effektuttag, stor kontra liten motor.
Jag har redan en helt ny Northstar LH2 som står i garaget som var tänkt för ändamålet, fin motor, men kommer kräva för mycket tid för ombyggnad map det snåla utbudet av eftermarknadsprylar.
Jag har kikat runt lite på Viper V10an, bara för att det är en cool motor . Men samtidigt verkar den kräva en "fullständig" ombyggnad om man vill ta ut överladdade 1000hk.
Dvs en onödigt dyr lösning, eftersom motorn redan är relativt dyr som beggad i originalutförande.
Såg här på forumet att det diskuterats LS motorer och mappning, och tänkte om någon har synpunkter på en LSX motor?
Kanske en dyr entrebiljett, men verkar ju vara en klockren 1000hk lösning som redan är konstruerad för turbo (och redan förberedd för torrsump, och andra "finesser" som redan finns inkonstruerat i blocken) Para med en Tremec, sedan borde man kunna tanka och köra, utan att riva isär för renovering varje helg
http://www.chevrolet.com/performance/cr ... 6-b15.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Tillika är det ju skillnad på att ligga och köra bana vs. ett par fullgasrepor map driftstabilitet vid högt effektuttag, stor kontra liten motor.
Jag har redan en helt ny Northstar LH2 som står i garaget som var tänkt för ändamålet, fin motor, men kommer kräva för mycket tid för ombyggnad map det snåla utbudet av eftermarknadsprylar.
Jag har kikat runt lite på Viper V10an, bara för att det är en cool motor . Men samtidigt verkar den kräva en "fullständig" ombyggnad om man vill ta ut överladdade 1000hk.
Dvs en onödigt dyr lösning, eftersom motorn redan är relativt dyr som beggad i originalutförande.
Såg här på forumet att det diskuterats LS motorer och mappning, och tänkte om någon har synpunkter på en LSX motor?
Kanske en dyr entrebiljett, men verkar ju vara en klockren 1000hk lösning som redan är konstruerad för turbo (och redan förberedd för torrsump, och andra "finesser" som redan finns inkonstruerat i blocken) Para med en Tremec, sedan borde man kunna tanka och köra, utan att riva isär för renovering varje helg
http://www.chevrolet.com/performance/cr ... 6-b15.html" onclick="window.open(this.href);return false;