Page 1 of 1

Planing av topp och block m50b25

Posted: 29 Dec 2015, 12:32
by tillin
Dum fråga men måste ha svar har sökt massor men hittar inga svar, tanken var att om man byter till cooperring toppackning på en m50b25 för att sedan turbomata. Topp är jag medveten att man måste plana men behövs block? dom som har kört på mls toppackning har jag förstått planar både block och topp.

Dum fråga kanske men är nyfiken.

Re: Planing av topp och block m50b25

Posted: 29 Dec 2015, 13:08
by cjagenmark
är det inte rakt planat man..
jag planade varken topp eller block när jag satte dit coopering

Re: Planing av topp och block m50b25

Posted: 29 Dec 2015, 13:27
by tillin
cjagenmark wrote:är det inte rakt planat man..
jag planade varken topp eller block när jag satte dit coopering
verkar vara lite delade tankar av detta :roll: men i mitt fall så var tanken bara att plana topp när jag tänkte bara köra på 300hk men kanske möjligtvis mera sedan kanske närmare 400hk på 98an samt resten av motorn original :roll: och givetvis arp bultar.

Skulle gärna vilja veta vad som skiljer på dessa två packningar mls/coopering

Re: Planing av topp och block m50b25

Posted: 29 Dec 2015, 16:04
by m5micke
tillin wrote:
cjagenmark wrote:är det inte rakt planat man..
jag planade varken topp eller block när jag satte dit coopering
verkar vara lite delade tankar av detta :roll: men i mitt fall så var tanken bara att plana topp när jag tänkte bara köra på 300hk men kanske möjligtvis mera sedan kanske närmare 400hk på 98an samt resten av motorn original :roll: och givetvis arp bultar.

Skulle gärna vilja veta vad som skiljer på dessa två packningar mls/coopering

Skillnaden mellan MLS och cooperring är att MLS är fler lager metallpackning med en tjockare stål mitt emellan. MLS=multi layer steel tror jag de står för.

Cooper är mer lik orginal men med skärring typ kring cylindern som skär in i toppen o tätar.