Sellboms E28 M50B25 Turbo
Posted: 20 Oct 2015, 22:45
Köpte mig en 518i för några år sedan och planen är väl en SFRO-besiktning med E85 och en överladdad M50B25.
Första projektbilen jag äger och bygger så det är en lagom utmaning må jag säga.. men en rolig!
Så här såg iaf ekipaget ut efter lite omvårdnad gubbägd med alldeles för få mil
Och här står bilen idag med en M50B25 och ZF-låda på plats
Har dessutom målat motorutrymmet med denna färg, får en stor tumme upp av mig!
Kapade bort all plåt som originalkylaren var fäst i, dugligt med plats åt kylare och IC
Blev en M3 E36 alukylare som med lite "lätt" hjälp passade in mellan rambenen
Hittade en E32 750 huvudbromscylinder från det underbara Tyskland som hamnade på plats
Ett MaxxECU införskaffades
Även nya spridare såklart, 895cc
Boxen monterad i handskfacket och härvan utlagt
Tungan rätt i käften så blir det här inga problem
Saknade spakställ till lådan.. så passade på att köpa något stabilare direkt
Påbörjat en vettigare bakvagn, powerflex på plats redan och ska kompletteras med E32 bärarmar
Givetvis blir livet roligare med en lamelldiff 3.25 utväxling i denna
Även ett grenrör hittade sin plats, lite oroad över frigång mot innerskärm men..
Smyglånade garagekompisens aggregat och kände lugnet
Downpipen ska även den få plats utan större beskymmer
Fler bilder och updates kommer då jag tillslut skaffade mig en tråd
Första projektbilen jag äger och bygger så det är en lagom utmaning må jag säga.. men en rolig!
Så här såg iaf ekipaget ut efter lite omvårdnad gubbägd med alldeles för få mil
Och här står bilen idag med en M50B25 och ZF-låda på plats
Har dessutom målat motorutrymmet med denna färg, får en stor tumme upp av mig!
Kapade bort all plåt som originalkylaren var fäst i, dugligt med plats åt kylare och IC
Blev en M3 E36 alukylare som med lite "lätt" hjälp passade in mellan rambenen
Hittade en E32 750 huvudbromscylinder från det underbara Tyskland som hamnade på plats
Ett MaxxECU införskaffades
Även nya spridare såklart, 895cc
Boxen monterad i handskfacket och härvan utlagt
Tungan rätt i käften så blir det här inga problem
Saknade spakställ till lådan.. så passade på att köpa något stabilare direkt
Påbörjat en vettigare bakvagn, powerflex på plats redan och ska kompletteras med E32 bärarmar
Givetvis blir livet roligare med en lamelldiff 3.25 utväxling i denna
Även ett grenrör hittade sin plats, lite oroad över frigång mot innerskärm men..
Smyglånade garagekompisens aggregat och kände lugnet
Downpipen ska även den få plats utan större beskymmer
Fler bilder och updates kommer då jag tillslut skaffade mig en tråd