Jo, det är vevhusventilation (det är inte oljedränering pga hur designen ser ut - läs mer nedan). Förutom förklaringen nedan så står detta omnämnt i instruktionsboken.
Ok, här kommer en short recap om hur det ser ut.
Det berömda röret kommer ju upp från vevhuset (via blocket) och in i insuget, men det går direkt in i ventilhuset (via hålet i toppen) - precis som Andy_b säger.
Och hålet i toppen leder bara rakt in i ventilhuset i toppen - precis som Andy_b också sagt.
Sen vet vi ju att på ventilkåpan sitter en slanganslutning och där finns en slang som leder tillbaka ångorna till precis före gasspjället (för att delta i förbränningen än en gång).
Så ångorna kommer från vevhuset, upp genom röret, genom insuget, upp i ventilhuset (toppen), vidare genom slanganslutningen på ventilkåpan, via en slang och hamnar precis före gasspjället.
So far so good.... Vad är då problemet?
Jo, låt oss ta en titt hur det faktiskt ser ut i toppen under ventilkåpan.
I bilden nedan kan man se hålet från insuget (som uppenbarligen sitter på insugssidan).
Här kan man också se de sex riktiga oljedräneringshålen - fast de sitter på avgassidan.
Varför avgassidan? Jo, motorn lutar ju typ 20 grader åt avgassidan.
Att ha dessa dräneringshål på insugssidan skulle vara extremt ineffektivt då det skulle behöva byggas upp en större mängd olja innan det överkommer lutningen på 20 grader - endast fransmän skulle kunna komma något så galet.
Men låt oss ponera att hålet från insuget faktiskt var avsett att dränera olja från ventilhuset. Förutom lutning på 20 grader åt fel hål finns ett annat problem. Det finns bara ett hål (som sitter över den fjärde cylindern). Men du har fem andra fack som isåfall inte får någon dränering alls. Notera att med kammen installerad så är det höga väggar emellan varje fack. Det betyder att oljenivån skulle behöva vara absurt hög i varje fack innan den spiller över till fack #4 - enda facket med dränering. I princip alla ventiltätningarna skulle isåfall vara mer eller mindre helt under ytan av ett oljehav (om inte de andra oljedräneringshålen fanns).
Här är en bild som visar lutningen på ett M20B25 block och här ser man tydligt de motsvarande sex oljedräneringshålen i blocket (som leder oljan tillbaka i oljetråget).