Page 1 of 1
Problem med m20b25 motor.
Posted: 13 Feb 2007, 01:12
by BmW[RsR]
Svarvade kolvar.
z45 turbo kam.
Raceportad topp.
Annan soppapump.
Chippad orginalbox.
Mening att bilen ska gå med turbo i ett senare skede.
Måste jag mappa om eftersom dessa grejjor sitter på bilen?
Allt annat är orginal, och bilen går skit.
Tex: Den går knappt på tomgång, den dör om man ger på gas för snabbt.
Nu startar inte ens skiten.
Någon som har någon aning om vad det kan vara?
/mvh jonas
Posted: 13 Feb 2007, 08:43
by Chrille
Provat justera LMM:en?
låter som den är för slapp.
Posted: 13 Feb 2007, 09:04
by Mattias Sandgren
Vad är det för styrsystem? Är den "mappad" för en orginalmotor?
Posted: 13 Feb 2007, 15:28
by edström
går den om den är kall?/stått ett tag?
Posted: 13 Feb 2007, 18:28
by BmW[RsR]
Lmm:en kan det vara fel på, jag har testat med en 320 lmm, och då gick den skitkasst också.
Styrsystem är orginal, bara ett "chipp" i.
Den startar ibland när den har stått kall.
/mvh jonas
Posted: 13 Feb 2007, 18:32
by edström
han går inte ens om du får upp varv på han?
Posted: 13 Feb 2007, 20:02
by BmW[RsR]
Jo då går den, men man kan lixom inte bara trycka fullgas, skitskummt.
Posted: 13 Feb 2007, 20:09
by edström
vill oxå veta va de e för fel.. så gör min oxå!
Posted: 14 Feb 2007, 15:53
by Svintoleffe
Har du kollat hur stiften är färg.?
vad har du för bränsle tryck.?
Jag tror dte är lmm som spökar för dig
Kör du oprginal lmm.?
Posted: 14 Feb 2007, 17:21
by BmW[RsR]
Svintoleffe wrote:Har du kollat hur stiften är färg.?
vad har du för bränsle tryck.?
Jag tror dte är lmm som spökar för dig
Kör du oprginal lmm.?
Jag har orginal bränsletryck, minns inte i huvet vad det är exakt.
Stiften ser ok ut lite lite blöta kanske.
Ska försöka leta på en orginal lmm då jag har skruvat på den här som sitter på bilen nu.
/mvh jonas