Page 1 of 1

M50b25 turbo, AFR-problem

Posted: 23 Aug 2015, 12:08
by Dipy
Tjena!
har ju en e36 turbo med fekzen chip i,
han sa ju att optimala var att den skulle ligga på 9,7afr i tomgång/Cruise men den är mer 12,5-15 idag typ.. Vet ni vad problemet kan vara?
vad ska bränsletrycket ungefär ligga runt? (Deka 630)
Har nya stift knackade till 0,5

Samt den liksom slår av vid 0,5 bar? Vad kan det vara?!

Skulle vara jättebra om ni har något tips :)
Med vänlig hälsning,

Re: M50b25 turbo, AFR-problem

Posted: 23 Aug 2015, 13:13
by Fractal101
prata med fekzen är ju trots allt han som tillverkat chippet?
han lär väl veta vilket bränsletryck du bör ha?

Re: M50b25 turbo, AFR-problem

Posted: 23 Aug 2015, 16:53
by Dipy
Fractal101 wrote:prata med fekzen är ju trots allt han som tillverkat chippet?
han lär väl veta vilket bränsletryck du bör ha?
Yes, har kollat med honom om det :)

Men angående att den slår av, kan de va något med att jag har original lmm så den bottnar? Så man tex ska byta till 535?
Eller några andra tips?

Re: M50b25 turbo, AFR-problem

Posted: 23 Aug 2015, 20:47
by Allx
Dipy wrote:Tjena!
har ju en e36 turbo med fekzen chip i,
han sa ju att optimala var att den skulle ligga på 9,7afr i tomgång/Cruise men den är mer 12,5-15 idag typ.. Vet ni vad problemet kan vara?
vad ska bränsletrycket ungefär ligga runt? (Deka 630)
Har nya stift knackade till 0,5

Samt den liksom slår av vid 0,5 bar? Vad kan det vara?!

Skulle vara jättebra om ni har något tips :)
Med vänlig hälsning,
Om den ska vara på 9.7 måste du ställa om BBL till etanolens lambda1.