Page 1 of 1

Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 12 Aug 2015, 07:33
by Bullen!
Image

Image

Igår blev det 557hk och 656nm vid 1,6bar i Psi Motors svårflörtade dyno. Motorn är en m50b25iv som är helt orörd sen 1991. Den går hårt nu!

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 25 Aug 2015, 08:31
by RasmusD
Oöppnad alltså? Originalpackning?

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 25 Aug 2015, 11:41
by Bullen!
Ja.

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 26 Aug 2015, 08:44
by alpinabiturbo
:)

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 25 Oct 2015, 09:29
by Bullen!
Rapport:

Det funkade bra resten av säsongen. blev t.o.m en låg 12:a på strippen med 200km/h i slutfart trots boostcut på sista växeln. Detta med 40 profilsdäck och 2,2 i 60 fot :P . Motorn är öppnad och man kunde se att toppackningen va ytterst lite oval på en cyl. detta efter att jag tappat allt soppatryck 7-8 ggr på raken vid ett försök att själv ställa laddtryck/boostcut i de högre farterna så motståndet gjorde att det trippade iväg lite.

men det visade sig vara slut på soppa i de små originalledningarna för att åka 1,85 bar =)

jag åkte dock 35mil gata och race efter detta så det va inte så illa att det byggde tryck i kylaren, drog vatten eller blandade vätskor.

Så vill ni åka upp till 600hk så behöver ni inte röra maskin =) då kostar ett ras bara en ny maskin för några tusingar.


Nu ska jag ha 700hk 2016 så bäckis har fått leverera stakar och kolvar. Hoppas det funkar lika bra som originalprylarna.

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 25 Oct 2015, 12:56
by E30Anders
Va kör du med för pump?
Är det tunnare sopparör på e34 än e36?

Mvh/ Anders

Re: Dynokväll med Psi Motor.

Posted: 25 Oct 2015, 14:49
by Bullen!
Jag har en walbro 450 pump. Jag vet ej vad e36 har för ledningar men 5,5mm är väl innerdia in i fuelrail på m50.

Och jag får väl förtydliga att soppan täckte i alla lägen utom över 300km/h. För det blev ett för långt pull när jag drog hela femman ut. Jag kunde enkelt åka 560-580hk på fyrans växel utan problem att ge den soppa.