E34 m20b28 turbo dyno
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
E34 m20b28 turbo dyno
Film från mappning av min bil idag. Slutresultatet vart 622hk och 802nm på hjulen. Ca 700hk och 900nm i motorn.
Hade bara ett äppelskrutt 5s att filma med så ljudet är inte det bästa tyvärr..
http://youtu.be/1H86nLe_C4U" onclick="window.open(this.href);return false;
Hade bara ett äppelskrutt 5s att filma med så ljudet är inte det bästa tyvärr..
http://youtu.be/1H86nLe_C4U" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Nice !
MVH Oliver Turbo Turtle
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Gott mos eller hur var det
BMW m5 f10
https://www.garaget.org/?car=425750" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Den är helt vild, men många andra har ju mkt värre..
Sitter bara en liten 6265a och hade väl kunnat få ur lite mer, men jag är sjukt nöjd ändå
Har flexifuel sensor så kör på två olika laddtryck beroende på kvalitén i tanken.
Allt under 75% etanol så har den det lägre laddtrycket.
Sitter bara en liten 6265a och hade väl kunnat få ur lite mer, men jag är sjukt nöjd ändå
Har flexifuel sensor så kör på två olika laddtryck beroende på kvalitén i tanken.
Allt under 75% etanol så har den det lägre laddtrycket.
Last edited by rockker on 29 Jul 2015, 20:26, edited 1 time in total.
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: E34 m20b28 turbo dyno
fränt!
det bästa jag har tankat är 77% hela sommaren i södra sverige på ett 10tal olika mackar, hur är kvaliten där du bor?
det bästa jag har tankat är 77% hela sommaren i södra sverige på ett 10tal olika mackar, hur är kvaliten där du bor?
Jag är inte en komplett idiot, det fattas vissa delar
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
07 köpte 520IA -85
11 det spårar ur
13 äntligen Bromsad 567hp och 612nm
14 MaxECU 601 whp och 2 topplocks-ras
15 M50B32 - Sista försöket.
Projekt: http://server.pure-pf.com/phpBB/viewtopic.php?t=49579" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Hos mig har etanolhalten legat runt 82% på Ingo, men den kan ju såklart variera och just därför kör jag med flexifuel sensor. Bor i Hallstahammar som ligger i mellersta Sverige.JockE28 wrote:fränt!
det bästa jag har tankat är 77% hela sommaren i södra sverige på ett 10tal olika mackar, hur är kvaliten där du bor?
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: E34 m20b28 turbo dyno
gromt!
Kan du legge ut full specliste på motoren her eller sende på PM?
Hadde vært gromt hvis du kunne gjort det!
Kan du legge ut full specliste på motoren her eller sende på PM?
Hadde vært gromt hvis du kunne gjort det!
- E30 DAILY DRIVER M20B27 60mm Holset, z45, 1BAR, snikturbo tuned by myself
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
-E30 320 -> 325-> 338i hjulspinn edition
Re: E34 m20b28 turbo dyno
rocket wrote:gromt!
Kan du legge ut full specliste på motoren her eller sende på PM?
Hadde vært gromt hvis du kunne gjort det!
Blir nog lite för mycket att skriva ut hela specen. Men allt finns på min garaget.org sida.
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Kul!
Nästan samma effekt och vrid som jag fick på 1,9 bar med min M20
Hade 606hk och 809Nm på naven hos PPF
(M20 2,7l, Z45, Presicion SC6162 turbo med 0.63 avgashuset)
Har ingen E85 mätare så jag vet inte vad jag har i tanken...
Nästan samma effekt och vrid som jag fick på 1,9 bar med min M20
Hade 606hk och 809Nm på naven hos PPF
(M20 2,7l, Z45, Presicion SC6162 turbo med 0.63 avgashuset)
Har ingen E85 mätare så jag vet inte vad jag har i tanken...
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Har du något bromspapper? Skulle vara kul o jämföra kurvorna mellan z45 och z58 som jag harNisse977 wrote:Kul!
Nästan samma effekt och vrid som jag fick på 1,9 bar med min M20
Hade 606hk och 809Nm på naven hos PPF
(M20 2,7l, Z45, Presicion SC6162 turbo med 0.63 avgashuset)
Har ingen E85 mätare så jag vet inte vad jag har i tanken...
Kan inget annat än rekommendera att köpa en flexifuel sensor. Är värt varenda krona enligt mig och mappa så man kan blanda hur som helst mellan E85 och bensin
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;
Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar
"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."
070-4180940
Re: E34 m20b28 turbo dyno
Jaha du har Z58
Finns ett i inlägget i tråden om våra bänkkörningar som jag kan quota från:
Med den gamla toppen (som jag körde sönder) hade jag lite mindre effekt då den flödade lite sämre än den nya.
Här ett papper från körning med 1,8bar
Verkar grymt med E85 sensor ja. En polare ska ha en sån till sitt projekt.
Finns ett i inlägget i tråden om våra bänkkörningar som jag kan quota från:
Det skiljer väl mest i att jag får laddtryck tidigare = mer effekt längre ner i registret. Ser att turbon börjar hjälpa till redan vid 2000rpm om man kör på lite högre växel.Nisse977 wrote:Gamla toppen som jag kört med hittills, sprack när jag körde bana på Anderstorp förra året, troligtvis pga läckande kylarlock = inget tryck i kylsystemet.... Så fabriksny BMW topp inhandlades och portades precis som den gamla toppen. Körde som vanligt med bilen till mappningen från Göteborg, det gick fint. I bänken upptäckte vi att det gick lite snålt med nya toppen pga att den flödade mer, trevligt! Blev 16whp och 30wNm mer vid samma laddtryck, och dessutom 300rpm tidigare spool
Sjukt bra levererat av en Precision SC6162 med minsta avgashuset AR 0.63 Måste vara rekord med den turbon på en M20 ??
Biltyp: BMW 325i -87
Motortyp: M20B25
Modifieringar: Smidd 2,7liter maskin med Cooperring, Z45 (ställd 1,44mm), PPF ventilfjädrar, Nuke kamdrev, oljesprut under kolvar, CP-kolvar, Eagle-stakar, dieselvev, PPF HD-vippor, PPF grenrör, Tial 44mm Wastegate, 3,5 tums downpipe och 3" avgasystem, 6 st VAG spolar + MSD kablar, E85, 1000cc Bosch EV14 spridare, 2x Bosch 044 + 4L catchtank osv osv
Motorstyrning: Vipec V88
Turbo/Kompressor: Precision SC6162 ar 0,63
Laddtryck: 1,90 bar
Mätställe/typ: Hos PPF / på bakhjulen
Kommentar: Kunde nu ladda 0,1 bar mer = 1,9 bar totalt. Sen var både turbo och spridare i botten.
På hög växel kommer turbon kommer igång redan vid 2000rpm, har 0,45bar vid 2500rpm och sen sticker det fort till fullt laddtryck
---------------------------------------------------------------
@ 1,9 bar Jävligt bra register precis som tidigare!
Hästkrafter: 606 @ 6300 rpm
Vridmoment: 809 @ 5150 rpm
Blir ca 673hk och 900Nm i motorn, räknat på 10% drivlineförlust.
Bra mos över ett brett register
Med den gamla toppen (som jag körde sönder) hade jag lite mindre effekt då den flödade lite sämre än den nya.
Här ett papper från körning med 1,8bar
Verkar grymt med E85 sensor ja. En polare ska ha en sån till sitt projekt.
Nils Ljung
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
BMW 325i -87 banpreppad
Smidd 2,7l M20 med
Precision Sc6162 a/r 0,63
606Hk / 809Nm på hjulen
Re: E34 m20b28 turbo dyno
M20B25 PT6262, 665HP 840NM @ 1.8 Bar.
Fredrik Östman
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo
E39 528 Turbo SFRO
E30M3 S54 Turbo