e30 m42 turbo
Posted: 21 Jul 2015, 16:52
Nu är det på tiden för en projekttråd!
Bilen är en e30 318is- 90
Bilen är tänkt som busbil och köra på tvären bil:)
Det är som är gjort med bilen är:
Invändigt:
Renskrapat från asfaltsmatta
Fullbur
Sparco Evo stolar
Sparco mocca ratt
Sparco 4-punkts bälte
Utvändigt:
Kolfiberhuv
Gula Hella lyktor
obyggd Is-läpp
Lenso 16x9" fälgar
Chassi:
Milway coilover
Milway justerbara topplager
Bromsar:
Sportskivor med renoverade originalok och Carbotech bromsbelägg
Motor:
block:
smidda je kolvar
smidda parner stakar
dieselvev
blocket toppdeckat, borrat & pyramidringat
bearbetat för m11 toppbultar, oljeretur och vevhusvent
topp:
rejält portad av matte bohlin
dubbla ventilfjädrar
m11 arp bultar
omslipade kammar
avgassidan bearbetad för 4bult/cyl
kringrustning:
mitsubishi turbo td06h-20g syclone modell, flowpreppad samt avgashus ombyggt för extern wg med scream pipe.
wg 38mm tial kopia.
3" dp i rf.
grenrör byggt av Bonje
matchportat insug med audi spjällhus.
3" alu tryckrör med bosch dump.
specialtillverkat "oljeblock"
omex sprut / tändning (omem 500). härvan e gjord för att passa bolt on i runda motorkontakten.
1000cc spridare.
2st dubbelspolar.
Ngk Tändstift
lättat m20 svänghjul 5674g
sachs 618 tryckplatta och 4-pucks sinterlamell.
körs på e85.
deatcsh werks intank pump från ppf + en 044 kopia från catchtanken
effekt 450hk
Kommer lite bilder så småningom!
Bilen är en e30 318is- 90
Bilen är tänkt som busbil och köra på tvären bil:)
Det är som är gjort med bilen är:
Invändigt:
Renskrapat från asfaltsmatta
Fullbur
Sparco Evo stolar
Sparco mocca ratt
Sparco 4-punkts bälte
Utvändigt:
Kolfiberhuv
Gula Hella lyktor
obyggd Is-läpp
Lenso 16x9" fälgar
Chassi:
Milway coilover
Milway justerbara topplager
Bromsar:
Sportskivor med renoverade originalok och Carbotech bromsbelägg
Motor:
block:
smidda je kolvar
smidda parner stakar
dieselvev
blocket toppdeckat, borrat & pyramidringat
bearbetat för m11 toppbultar, oljeretur och vevhusvent
topp:
rejält portad av matte bohlin
dubbla ventilfjädrar
m11 arp bultar
omslipade kammar
avgassidan bearbetad för 4bult/cyl
kringrustning:
mitsubishi turbo td06h-20g syclone modell, flowpreppad samt avgashus ombyggt för extern wg med scream pipe.
wg 38mm tial kopia.
3" dp i rf.
grenrör byggt av Bonje
matchportat insug med audi spjällhus.
3" alu tryckrör med bosch dump.
specialtillverkat "oljeblock"
omex sprut / tändning (omem 500). härvan e gjord för att passa bolt on i runda motorkontakten.
1000cc spridare.
2st dubbelspolar.
Ngk Tändstift
lättat m20 svänghjul 5674g
sachs 618 tryckplatta och 4-pucks sinterlamell.
körs på e85.
deatcsh werks intank pump från ppf + en 044 kopia från catchtanken
effekt 450hk
Kommer lite bilder så småningom!