765 + Sachs organisk lamell?
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort
765 + Sachs organisk lamell?
Nån som testat med mycket mos?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Re: 765 + Sachs organisk lamell?
Såg att du har kommenterat hans tråd redan.
http://www.zatzy.com/forum/showthread.p ... Auto/page8" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.zatzy.com/forum/showthread.p ... Auto/page8" onclick="window.open(this.href);return false;
- daniel-635
- Posts: 210
- Joined: 24 Nov 2008, 21:13
Re: 765 + Sachs organisk lamell?
Jag kör med den förstärkta Sachs Lamellen, som ska vara ihop med 765 plattan.
Kring 600 wNm och det har fungerat bra, dock ingen Dragracing eller drifting lek.
Fjädrarna i centrumet är väldigt mycket hårdare än i standard lamellen, så det rasslar en del i växellådan, mindre än med stel lamell men ändå en hel del.
Sen luktar den verkligen döda huggormar om man slirar på dragläget.
Med min 3,07 slutväxel räcker det att man ska baxa runt lite på en träff eller på gårdsplanen, för att doften av varm lamell ska sprida sig.
Så troligen har Sachs ett annat lamell material också i denna, jag har aldrig vart med om att en lamell luktar så mycket.
Jag har dock aldrig haft problem med att den slirar på full belastning.
Kring 600 wNm och det har fungerat bra, dock ingen Dragracing eller drifting lek.
Fjädrarna i centrumet är väldigt mycket hårdare än i standard lamellen, så det rasslar en del i växellådan, mindre än med stel lamell men ändå en hel del.
Sen luktar den verkligen döda huggormar om man slirar på dragläget.
Med min 3,07 slutväxel räcker det att man ska baxa runt lite på en träff eller på gårdsplanen, för att doften av varm lamell ska sprida sig.
Så troligen har Sachs ett annat lamell material också i denna, jag har aldrig vart med om att en lamell luktar så mycket.
Jag har dock aldrig haft problem med att den slirar på full belastning.
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403