765 + Sachs organisk lamell?

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

765 + Sachs organisk lamell?

Post by Nisse Järnet »

Nån som testat med mycket mos? :)
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
User avatar
TooNice
Posts: 123
Joined: 10 Dec 2009, 11:33
Location: Växjö
Contact:

Re: 765 + Sachs organisk lamell?

Post by TooNice »

Såg att du har kommenterat hans tråd redan.

http://www.zatzy.com/forum/showthread.p ... Auto/page8" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
daniel-635
Posts: 210
Joined: 24 Nov 2008, 21:13

Re: 765 + Sachs organisk lamell?

Post by daniel-635 »

Jag kör med den förstärkta Sachs Lamellen, som ska vara ihop med 765 plattan.

Kring 600 wNm och det har fungerat bra, dock ingen Dragracing eller drifting lek.

Fjädrarna i centrumet är väldigt mycket hårdare än i standard lamellen, så det rasslar en del i växellådan, mindre än med stel lamell men ändå en hel del.

Sen luktar den verkligen döda huggormar om man slirar på dragläget.
Med min 3,07 slutväxel räcker det att man ska baxa runt lite på en träff eller på gårdsplanen, för att doften av varm lamell ska sprida sig.
Så troligen har Sachs ett annat lamell material också i denna, jag har aldrig vart med om att en lamell luktar så mycket.

Jag har dock aldrig haft problem med att den slirar på full belastning.
Ju mer man lär sig desto lättare är det att förstå att man inget begriper.......

Pysslar med min BMW 635 Bi-Turbo här.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=20403
Post Reply