Page 1 of 1
LMM 6pin 325 92
Posted: 11 May 2015, 23:04
by smiley
Någon som har wiring eller pinout på luftmassemätarn till e36 325 92, den med 6pinnar. Hittar bara denna i bentley vill veta vilken det är som är signal och jord,, färgerna på kabeln

Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 12 May 2015, 20:53
by dre racing@
kollat denna?:
http://wedophones.com/Manuals/BMW/1992% ... Manual.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 12 May 2015, 22:19
by bmw-slangen
Men det där elschemat är väl för E30 => det är en M20 => det är luftmängdsmätare och inte luftmassamätare ?
Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 12 May 2015, 22:22
by bmw-slangen
smiley wrote:Någon som har wiring eller pinout på luftmassemätarn till e36 325 92, den med 6pinnar. Hittar bara denna i bentley vill veta vilken det är som är signal och jord,, färgerna på kabeln

Men om du har Bentley så står väl pinnarna beskrivna i kapitlet Fuel Injection?
Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 12 May 2015, 22:30
by bmw-slangen
Gissar på att det är en M50 med DME 1.3 du har, dvs den med hot wire MAF.
Om jag förstått rätt så är
terminal 1 och 4 = burn off voltage (terminal 4 är ground)
terminal 2 = battery voltage
terminal 5 och 6 = sensor (terminal 6 är sensor voltage)
Det ser ut att matcha hyffsat bra med wiring diagram bilden (tex terminal 1, 5 och 6 går in i DME medans terminal 2 och 1 går vidare).
Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 13 May 2015, 17:02
by smiley
Precis som du säger är det hot wire... lmm från icke vanos 92
Terminal är det samma som de nr som finns innanför plasten på pinnarna på lmm
Om 6an är signal, är 5an signal ground då?
Re: LMM 6pin 325 92
Posted: 13 May 2015, 17:15
by bmw-slangen
smiley wrote:Precis som du säger är det hot wire... lmm från icke vanos 92
Terminal är det samma som de nr som finns innanför plasten på pinnarna på lmm
Om 6an är signal, är 5an signal ground då?
Terminl/stift/pinne... Det bör vara samma nummer, men det ska man inte utgå ifrån. Verifiera alltid med färg på kablarna.
Yes, 5an ska vara signal ground. Eftersom det är så små amplituder vi pratar om så vill nog DME ha kontroll på båda tåtar. Om jag förstår det rätt så skickar egentligen LMM'en ut en spänning över 5 och 6 som DME sedan läser av. Spänningen motsvarar hur mycket luftmassa som passerar.