Jeg har et E30 projekt som jeg ik har tid til at få lavet så overvejer at sælge den til en anden som har tiden.
Det en 2dørs fra 10. Måned 87, altså en ny model.
Den er blevet ombygget med metal M3 skærme og bagende så den har de smalle lygter som en M3 har.
Der er en S50B32 motor monteret med en 5trins gearkasse. Derudover er der carbon indsugning til den og en speciel lavet udstødning i 2,5 tomme (rustfri)
Har kun kvitteringer for 45.000kr fra dele jeg har købt ved koed, da jeg har mistet nogen af dem i kampens hede.
Den ene jeg har mistet var på omkring 20.000kr. Så der er altså brugt en del penge på det projekt og derfor ryger den ik for en slik.
Jeg har en del dele til den men der mangler sikkert stadig en klips eller to men ikke noget vildt dyrt!
Bilen er malet i E46 sølv med glimmer i både indvendig og udvendig. Malerarbejdet skulle have kostet 60.000kr (har købt karrossen af en anden så det er hans ord)
Der følger en læderkabine med til den. Bagsæderne er fra en E36 M3 og forsæderne er E30.
Der er et sæt sprit nye gule forlygter og et sæt brugte MHW baglygter. Shadowline lister osv osv osv.
Fælgene er 17" BBS RC og de trænger til en renovering som man kan se på billederne.
Undervognen er fra Airlift suspension og har kostet omkring 23.000kr. Den er lavet til E30 og ikke E36 som andre folk normalt køber og tilpasser. Der er så vidt jeg ved kun en anden i danmark der har den undervogn. Undervognen er os til racebrug.
Bilen er 5huls ombygget. Forenden er købt ved 300mm.de og koster omkring 6500kr. Bagenden er usikker, jeg fik afvide at det var Z3M bagsvingere men det er det ikke. Går ud fra at det er fra en E36 compact.
Skiver og klodser foran er fra en E46 328 og bagi er det fra en Z3M.
Bagtøj er ombygget med Quaife spær men har os et E30 M3 bagtøj og diverse andre til at ligge.
Jeg kunne blive ved med at skrive ting fordi der er så mange ting til den så skriv hvis der er noget i vil vide. Det der skal laves groft sagt er køler skal tilsluttes (E28 køler) udstødning skal rettes da den har fået et lille buk. Kabinen skal samles. Skørter og lister skal på. Også er der sikkert os nogen små justeringer der skal fikses.
Byggeprisen er på omkring 150.000kr ++ når man regner det hele efter med alle de kvitteringer jeg ikke har mere + bilkøb og motor osv.
Kom med nogen bud. Byttes evt til en anden bil eller motorcykel der kan kører.
Bilen kan blive fragtet til sverige af mig.
BMW E30 M3 Replica S50B32
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
-
Re: BMW E30 M3 Replica S50B32
Er den med danske papire? Er Skørter osv org eller glasfiber? Og er de også blevet malet? Og hvad er prisen ca?
Re: BMW E30 M3 Replica S50B32
Kenneth. Ja der er danske papirer og dansk afgift på svinet. Der er som du kan se på billederne to forskærme der er malet. Også er der en original bagkofanger og en e36 dtm forkofanger der os er malet. Derudover har jeg to ekstra skærme i metal og en e30m3 glasfiber forkofanger der ikke er malet.
Der var en tilsalg for et år siden ca. uden motor som var bygget næsten ligesom min. Dog uden undervognen til 80.000kr så jeg mener godt jeg kan tage et lille stykke over 100.000kr for min. Men jeg er da til at snakke med, men regn ikke med at få den for under 100.000 som den står nu.
Zfredde, ja måske. Hvor meget havde du tænkt dig skulle følge med udover selve motoren og hvad havde du tænkt dig at du ville give?
Der var en tilsalg for et år siden ca. uden motor som var bygget næsten ligesom min. Dog uden undervognen til 80.000kr så jeg mener godt jeg kan tage et lille stykke over 100.000kr for min. Men jeg er da til at snakke med, men regn ikke med at få den for under 100.000 som den står nu.
Zfredde, ja måske. Hvor meget havde du tænkt dig skulle følge med udover selve motoren og hvad havde du tænkt dig at du ville give?