M50B25iv med osäker kabelhärva (?) Och storlek grenrörsbult!
Posted: 08 Apr 2015, 19:52
Hej flickor!
Först efter att de stått SAAB i pannan på mig i minst 5 år, såg jag ljuset. Är ny på BMW (och PPF) och gav mig in på något kul omedelbums. Hoppas ni kan hjälpa mig!
Kort fattat; jag har slängt en M50B25iv i en 245. Allt är på plats efter 24h hårdmek med import öl och flickvänner som åker expressturer till McDonalds. Blev kanon förutom elen....
Motorn jag fick tag i var komplett med boxar och kabelhärva, allt fanns förutom LMM. Åkte till skroten och fick tag i en som satt i en -93:a (min motor är från en -93:a E34) men jag förstår inte vad problemet är då den ej passar i kontaktstycket!
Så här ser de ut:
Vad jag tror är anslutning till LMM: http://www.ladda-upp.se/bilder/rgnjtlktcnbzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kabelhärva, ena sidan i hel het: http://www.ladda-upp.se/bilder/ictnucnzxsuzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kabelhärva, utgångar: http://www.ladda-upp.se/bilder/rynhvuansvfzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
LMM: http://s237.photobucket.com/user/tykoo/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2.jpg.html
LMM anslutningen har 4 stift i en fyrkant.
Därför undrar jag nu om detta kanske är fel kabelhärva? Eller finns det en LMM som passar denna anslutning?
Nummer 2: Har slarvat bort alla bultar + muttrar till grenrören. Vanlig M8 1,5 är för stort, vanlig M6 1,5 är för litet. Vad är det för gäng?! M8 1.0?!
Tack på förhand från en förvirrad SAAB tok med kli i gasfoten.
Först efter att de stått SAAB i pannan på mig i minst 5 år, såg jag ljuset. Är ny på BMW (och PPF) och gav mig in på något kul omedelbums. Hoppas ni kan hjälpa mig!
Kort fattat; jag har slängt en M50B25iv i en 245. Allt är på plats efter 24h hårdmek med import öl och flickvänner som åker expressturer till McDonalds. Blev kanon förutom elen....
Motorn jag fick tag i var komplett med boxar och kabelhärva, allt fanns förutom LMM. Åkte till skroten och fick tag i en som satt i en -93:a (min motor är från en -93:a E34) men jag förstår inte vad problemet är då den ej passar i kontaktstycket!
Så här ser de ut:
Vad jag tror är anslutning till LMM: http://www.ladda-upp.se/bilder/rgnjtlktcnbzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kabelhärva, ena sidan i hel het: http://www.ladda-upp.se/bilder/ictnucnzxsuzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kabelhärva, utgångar: http://www.ladda-upp.se/bilder/rynhvuansvfzb/" onclick="window.open(this.href);return false;
LMM: http://s237.photobucket.com/user/tykoo/" onclick="window.open(this.href);return false; ... 2.jpg.html
LMM anslutningen har 4 stift i en fyrkant.
Därför undrar jag nu om detta kanske är fel kabelhärva? Eller finns det en LMM som passar denna anslutning?
Nummer 2: Har slarvat bort alla bultar + muttrar till grenrören. Vanlig M8 1,5 är för stort, vanlig M6 1,5 är för litet. Vad är det för gäng?! M8 1.0?!
Tack på förhand från en förvirrad SAAB tok med kli i gasfoten.