Page 1 of 2
Upprätade hjulvinklar E30?
Posted: 07 Jan 2006, 12:47
by gustaf_h
Någon som vet hur många mm man ska flytta?
Posted: 07 Jan 2006, 12:53
by M3JONAS
Det beror på vilken camvervinkel du vill ha och hur mycket du har sänkt bilen. Ca 15mm har jag för mig kan vara rätt lagom, tänk dock på att även toe in ändras...
Posted: 07 Jan 2006, 13:11
by gustaf_h
På ett ungefär hur mycket ändras toe in/ut om man flyttar 10-15 mm?
(Det är i bakvagnen jag menar)
a
Posted: 07 Jan 2006, 13:30
by krille
är det non som har koll på hur myck man ska ändra med 60/40 sänknig?
Posted: 07 Jan 2006, 14:08
by Ticco
Max 10mm annars så står hjulen \---/
Posted: 07 Jan 2006, 14:12
by krille
med 60/40 eller?
Posted: 07 Jan 2006, 14:21
by Ticco
Vet inte hur mycket min bil är sänkt, körde med ett par mycket korta fjädrar bak som trillade ur sitt läge när man lyfte bilen.
Med dom på plats så såg det ganska rakt ut, men med en orginal sänkningsats så såg det ut som hjulen stog \--/
Posted: 07 Jan 2006, 15:40
by peppe
Jag skall köra 60 / 40 FK till sommaren, och info ang. hur mycket man bör räta är intressant.
Posted: 07 Jan 2006, 17:35
by Per Eriksson
Gör så att du håller bilen på den körhöjd du vill ha på domkraften utan fjädrar och mät vilken höjd du har diffklumpen och främre fästena på.
Demontera bakvagnen och rigga upp med samma mått med hjulen monterade på garagegolvet så bara lossar du ena länkarmsfästet och justerar tills du har den camber och toein du vill ha.
Lättöverskådligt och enkelt att mäta så man inte gör nån tankevurpa.
Posted: 07 Jan 2006, 17:49
by krille
ska me köra me kf 60/40.. fyrhjulsinställnigsmaskin har jag tänkt att använda. men ja vet inte om det går efter som det inte går att skjustera e30 så borde det inte finnas nått program till det
.
rätta mej om ja har fel.
Posted: 07 Jan 2006, 18:22
by krille
men det e ändrade hjulvinklar det pratas om eller hur?
Posted: 07 Jan 2006, 18:26
by krille
ja då är det ju justerbart eller
Posted: 07 Jan 2006, 18:40
by krille
det är ju det jag menar ju................