Aleex Bmw e30 S50 Turbo
Posted: 04 Feb 2007, 17:42
Ja förra året så byggde man ju nästan så gott som en skottsäker m20.. Men det var mycket strul så jag kom endast i väg på sista tullinge. Då gick det ju inte så bra heller.. Kopplingen slirade och så slet jag av växelspaken..
Så nu var ju min m20 så gott klar, men jag var mycket sugen på S50.. Så nu e m20:in borta
Motor: S50 B30
Blocket ska pyramidringas,deckas, borras mm.
Allt i botten ska balanseras
Nya lager o packningar
Smidda kolvar
Smidda stakar
Arp till toppen
PPF stödgördel
Toppen ska mirafräsas
Grenrör i rostfritt
Den största HX50:in
WG 60 mm
PPF dumpventil 50 mm
Intercooler 60*30*75
535 kylare med spalfläkt, om de funkar
Autronic sm4
VAG spolar
895 cc spridare
PPF fuelrail
Aeromotive BTR
Dubbla 984 pumpar o 40 l fuelcell
Drivlina:
ZF låda från M3, undra hur länge den håller
328 kardan
Kardan ring
Diffklump utv: 3.25
M20 svänghjul med 3 skivig tilton
Inredning:
2 st sparco stolar
Skyddsbur
Lite mätare o sånt
4 punktsbälte
Målsättningen med denna bil och motor är väl att man ska köra nior.. Sen så vill man väl brommsa en fin siffra med.
Det är säkert mycket annat som jag har glömt
Så nu var ju min m20 så gott klar, men jag var mycket sugen på S50.. Så nu e m20:in borta
Motor: S50 B30
Blocket ska pyramidringas,deckas, borras mm.
Allt i botten ska balanseras
Nya lager o packningar
Smidda kolvar
Smidda stakar
Arp till toppen
PPF stödgördel
Toppen ska mirafräsas
Grenrör i rostfritt
Den största HX50:in
WG 60 mm
PPF dumpventil 50 mm
Intercooler 60*30*75
535 kylare med spalfläkt, om de funkar
Autronic sm4
VAG spolar
895 cc spridare
PPF fuelrail
Aeromotive BTR
Dubbla 984 pumpar o 40 l fuelcell
Drivlina:
ZF låda från M3, undra hur länge den håller
328 kardan
Kardan ring
Diffklump utv: 3.25
M20 svänghjul med 3 skivig tilton
Inredning:
2 st sparco stolar
Skyddsbur
Lite mätare o sånt
4 punktsbälte
Målsättningen med denna bil och motor är väl att man ska köra nior.. Sen så vill man väl brommsa en fin siffra med.
Det är säkert mycket annat som jag har glömt