Page 1 of 1
dynojämförelse s50
Posted: 14 Dec 2014, 08:54
by nicke b
Tänkte höra hur många här som kör s50 turbo eller har kört.
Dynokurva.motorrecept,turboval.
Kan man chimsa ventilfjädrarna på 3.2 och varva 8500?
Mvh Nicke
Re: dynojämförelse s50
Posted: 15 Dec 2014, 23:02
by BusE
Kör s50b32
topp: portad,ppf ventiler och crmo retrainers, UTAN VANOS och ORGINAL kammar.
Botten: Cp-kolvar med hd-bult,ppf stakar,arp(stakar,överfall och topp),coopering,stödgördel,balanserad,viktad osv..
PT7675,PT 46mm wg,maxxecu,vag-spolar
2,4bar i ladd: 1004hk och 1057nm i vrid på bakhjulen.
Varvstopp: 8000
Kurvan synns i slutet utav filmen:
http://s1136.photobucket.com/user/BusE0 ... 9.mp4.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: dynojämförelse s50
Posted: 16 Dec 2014, 18:32
by nicke b
Trevligt. Kommer den igång ordentligt vid 3500? Vad hade du på 1bar?
Re: dynojämförelse s50
Posted: 17 Dec 2014, 23:20
by BusE
nicke b wrote:Trevligt. Kommer den igång ordentligt vid 3500? Vad hade du på 1bar?
Joorå börjar kicka på från ca 3000, kommer tyvärr inte ihåg vad den gav vid 1bar
Re: dynojämförelse s50
Posted: 18 Dec 2014, 07:49
by TH
Buse, hur är dina kammarna inställda?
Re: dynojämförelse s50
Posted: 18 Dec 2014, 21:04
by JonasH88
Jag kör S50B30 med PT 6766 T4 a/r 0,96
S50B32 topp/gasspjäll med eget plenum. Ingen vanos, Std ventiler och kammar. Kammarna ställda 1,1mm öppna i tdc, ppf:s Ventilfjäderkitt
Botten består av spm stakar och Je kolvar ca 9,0:1 i komp.
Lämnar 845whp/823wnm vid 1,7bar och bra register

Re: dynojämförelse s50
Posted: 19 Dec 2014, 17:43
by BusE
TH wrote:Buse, hur är dina kammarna inställda?
1mm öppna vid tdc