Billigaste sättet att få m52b28 på e85?
Posted: 16 Nov 2014, 14:19
Hejsan, länge sen man var "aktiv" här 
Har funderat på att bygga om till e85 förut, men har inte haft lust att riva av toppen och plana av den men nu så misstänker jag att topplockspackningen har farit lite illa då den pissar kylarvätska därifrån när motorn är varm.
Och jag vet att man ska köpa nytt sprut och mappa om man ska göra det ordentligt, men det kommer kosta ungefär vad bilen är värd så det känns inte som ett alternativ. Även om man såklart kan använda det i "nästa bil". Men jag känner mig själv så bra att jag vet att om jag vill sälja den kommer jag inte byta tillbaka till org sprut ändå.
Så till min fråga:
Kan man använda org sprutet om man köper m3 spridare (205 vs 254cc) och en justerbar bränsletrycksregulator? Och kanske kan flytta fram tändningen någon grad?
Jag vet att den kommer bli svårstartad som f*n när det är kallt, men det kan ju lösas med startgas eller en extra spridare med bensin för kallstarterna.
Fråga 2:
Hur mycket kan man ta av toppen innan det blir problem med något? Och vilket komp borde man isf lägga sig på med e85?
Det är väl 10.2:1 org har jag för mig.
Jag vet inte om jag kanske borde ha frågat på något annat forum, men jag vet att det finns folk som kan sin sak här!

Har funderat på att bygga om till e85 förut, men har inte haft lust att riva av toppen och plana av den men nu så misstänker jag att topplockspackningen har farit lite illa då den pissar kylarvätska därifrån när motorn är varm.
Och jag vet att man ska köpa nytt sprut och mappa om man ska göra det ordentligt, men det kommer kosta ungefär vad bilen är värd så det känns inte som ett alternativ. Även om man såklart kan använda det i "nästa bil". Men jag känner mig själv så bra att jag vet att om jag vill sälja den kommer jag inte byta tillbaka till org sprut ändå.
Så till min fråga:
Kan man använda org sprutet om man köper m3 spridare (205 vs 254cc) och en justerbar bränsletrycksregulator? Och kanske kan flytta fram tändningen någon grad?
Jag vet att den kommer bli svårstartad som f*n när det är kallt, men det kan ju lösas med startgas eller en extra spridare med bensin för kallstarterna.
Fråga 2:
Hur mycket kan man ta av toppen innan det blir problem med något? Och vilket komp borde man isf lägga sig på med e85?
Det är väl 10.2:1 org har jag för mig.
Jag vet inte om jag kanske borde ha frågat på något annat forum, men jag vet att det finns folk som kan sin sak här!
