Page 1 of 1

slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 20:38
by Tom Gunnarsson
Åker med 430whp och 580wnm.

kopplingen är en sachs 765 och en sachs 4-p sinter på m30 hjul med 1.2mm upphöjd lamell.

Och kopplingen slirar ibland mellan 3-4 och 4-5 och de är med gatdäck!

Finns spel till urtrampningslagret så de är inte de som ligger på...

Kopplingen har nu gått 250mil sen ny o har slirat till o från i 200 mil.

Fler än jag som har svårt o förstå vad som är galet?

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 20:43
by suprated
Olja på lamellen?

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 21:05
by Tom Gunnarsson
nej lamellen är torr.

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 21:51
by Anderss50
Vilket märke på lamell?

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 21:59
by Pitabroed
Schimsat tryckplattan efter vars just ditt exemplar har mest tryck?

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 22:35
by Tom Gunnarsson
Sachs lamell. nej endast gått på vad alla andra kör på. men ska provtrycka plattan nu och se vart den ger mest. sen åka på den tills den är slut.

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 22:52
by bmw_fredde
Sachs lamell är väl 9mm? då ska svänghjulet bara ha 0.2mm utstick

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 22:53
by Nisse Järnet
Nåt måste vara galet iaf, har åkt på min sen 2009 med 480whp som minst och aldrig slirat.

Posta gärna vad trycktestet ger :)

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 13 Nov 2014, 23:40
by Ronnie AVR
Du lär ha plant svänghjul om du åker med sachs lamell. Tror sachs är 9mm keps lamell är 7.8 därav man bör ligga på runt 1.2 i uppstick men din tryckplatta borde va överspänd isf men som sagt trycktesta och räkna blir de aldrig fel :)

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 14 Nov 2014, 16:26
by Tom Gunnarsson
Sachs lamellen var 8.45mm tjock när den var ny. Nu är den nere på 7.95mm.

Ska se om jag hinner trycktesta plattan i helgen

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 27 Nov 2014, 05:10
by Carlsson
jag har dödat två kep lammeler en 6puck en 4puck och en dumpkopieraren 6puck fjädrad men då har min bil gått nästan bara på bana

Re: slirande 765 + sinter

Posted: 27 Nov 2014, 11:26
by JonasH88
Jag kör 930wnm med m30 svänghjul, kep 4-puckslamell och 765. Svänghjulet är svarvat så greppytan för lamellen är 1,8mm högre, efter att fått tryckplattan testad ihop med lamellen.

Om Sachs lamellen är tjockare så ska du nog ha nära plant svänghjul för att få ut mest av tryckplattan.