BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Sälj dina trimdelar

Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast

Post Reply
Jonathan
Posts: 6
Joined: 29 Oct 2010, 14:27
Location: Tierp

BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by Jonathan »

Hej!

Jag har lite delar över från en skrotad motor. Motorn satt i en 320 M-sport från 2004 med motor M54B22. Motorkod är 226S1. Motorn hade gått 15500 mil innan haveri.

- Topplock. Helt komplett inkl. tändstift, spolar och ventilkåpa.
Dessvärre är två ventiler på en cylinder något krökta pga. kollision med kolv. Dessa bör bytas ut. Annars i mycket bra skick!

- Koppling. Komplett med svänghjul.

- Insug. Komplett med spjällhus och brygga för vevhusventilation.

- Kabelhärva till tändspolar.

- Kabelhärva från motorstyrning. Till spridare och diverse givare.

- Spridare med fuelrail.

Högsta bud gäller. Delarna säljes separat eller så kan jag ordna ett bra paketpris.

Kan ordna bilder på alla grejerna om så önskas.

Allt kan skickas via bussgods eller post. Eller hämtas strax utanför Tierp.

Mvh Jonathan Westerlund

Edit: Hittade på en bild.

Image
Last edited by Jonathan on 29 Oct 2014, 07:48, edited 1 time in total.
User avatar
ButterflyRacing
Posts: 1885
Joined: 14 Mar 2009, 19:15
Location: Karlstad/Forshaga

Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by ButterflyRacing »

Vad är det för borr och slag på en sån ?

Finns det någon vev, stake och kolv kvar....även om det är skadat ?
Håkan Carlsson
070-57 323 57
Jonathan
Posts: 6
Joined: 29 Oct 2010, 14:27
Location: Tierp

Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by Jonathan »

En snabb googling säger 72 mm slag och 80 mm borr.
Tyvärr är blocket med innanmäte skrotat. Ena staken hade gått rakt av och slagit hål i blocket så det var inte mycket kvar att rädda.
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by Fisåkare »

Jonathan wrote:En snabb googling säger 72 mm slag och 80 mm borr.
Tyvärr är blocket med innanmäte skrotat. Ena staken hade gått rakt av och slagit hål i blocket så det var inte mycket kvar att rädda.
Har veven klarat sig (svårt att veta kanske) så vill jag gärna köpa den.

MVH// Tobbe Pettersson :)
Tobbe Pettersson. E30 320 tic limosine

trx878@hotmail.com
tel.070-209 23 28
Jonathan
Posts: 6
Joined: 29 Oct 2010, 14:27
Location: Tierp

Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by Jonathan »

Jag har tyvärr inte veven kvar. Block och allt skrotades. Men med tanke på hur blocket såg ut så fanns det nog inte mycket av värde kvar.

/J
User avatar
Fisåkare
Posts: 322
Joined: 22 Dec 2005, 12:27
Location: Bajen Hill Stockholm/ Ekeby Gotland

Re: BMW M54B22 motordelar. Topp, insug, koppling mm

Post by Fisåkare »

Jonathan wrote:Jag har tyvärr inte veven kvar. Block och allt skrotades. Men med tanke på hur blocket såg ut så fanns det nog inte mycket av värde kvar.

/J
Oki! Tack för att du svarade iaf. :)
Tobbe Pettersson. E30 320 tic limosine

trx878@hotmail.com
tel.070-209 23 28
Post Reply