Page 1 of 1
E30 M42B18 (318is)
Posted: 26 Oct 2014, 14:31
by Mattus
Någon som sitter inne på en M42B18 eller liknande?
Helst omkring eller i närheten av Uppsala-trakterna.
Med vänlig hälsning,
Mattias
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 26 Oct 2014, 16:08
by Nisse Järnet
Funkar med en M42 från E36 med minimala mods också bara så du vet.
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 26 Oct 2014, 18:06
by Man_dizel
Har massa delar om det är intressant. Nästan så att det är en hel motor.
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 26 Oct 2014, 19:39
by Mattus
Nisse Järnet wrote:Funkar med en M42 från E36 med minimala mods också bara så du vet.
Okej! Vilka är dessa? Av ren bekvämlighet och okunnighet inom motorer känns det dock som en vanlig från E30 skulle vara att föredra, men är det ingen större skillnad så är det väl ingenting att bråka om antar jag.
Man_dizel wrote:Har massa delar om det är intressant. Nästan så att det är en hel motor.
Vill helst ha en komplett ihopsatt motor i dugligt skick. Tanken var att ha en motor att renovera/uppdatera under vintern för att lära mig mer om motorer, är lite för feg för att ge mig på den enda befintliga.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 02 Nov 2014, 13:37
by Lexan
Tjena jag har en m42:a med låda och kabelstam från en e36:a
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 03 Nov 2014, 23:19
by Mattus
Lexan: Du har pm!
Re: E30 M42B18 (318is)
Posted: 04 Nov 2014, 08:21
by Nisse Järnet
Du får använda ditt gamla tråg och motorfästen, byta pilotlager om du har E30 växellåda och sen skarva lite el.
Kanske går med E30 härva och box också men det har inte jag testat.
Vill du slippa dom lösa tändspolarna och tändkablarna kan du köra med M52 spolar (cop)