servokylning e34 intercooler problem

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
znyltarn

servokylning e34 intercooler problem

Post by znyltarn »

Hej, har haft min intercooler monterad på så vis att inte fronten går att montera.. men har nu fått arslet ur till att försöka styra upp det.
Hur har ni andra monterat intercoolern på era e34or ? IC har måtten 600x300x100..

Har hittat plats som ev kan funka MEN, sitter någon form av kylning till servon ivägen i form av rör bara ?
Tar man bort kylningen eller är den nödvändig ? tar gärna emot tips osv om hur ni andra har gjort!

Mvh // znyltarn
rockker

Re: servokylning e34 intercooler problem

Post by rockker »

znyltarn wrote:Hej, har haft min intercooler monterad på så vis att inte fronten går att montera.. men har nu fått arslet ur till att försöka styra upp det.
Hur har ni andra monterat intercoolern på era e34or ? IC har måtten 600x300x100..

Har hittat plats som ev kan funka MEN, sitter någon form av kylning till servon ivägen i form av rör bara ?
Tar man bort kylningen eller är den nödvändig ? tar gärna emot tips osv om hur ni andra har gjort!

Mvh // znyltarn

Jag flyttade bak både ic och vattenkylare samt monterade elfläkt.
Är rätt tight, men är ändå ca 2cm mellan elfläkt och motor.
Gjorde så istället för att behöva kapa plåt för att kunna dra ic rören m.m

Image
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
znyltarn

Post by znyltarn »

rockker wrote:
znyltarn wrote:Hej, har haft min intercooler monterad på så vis att inte fronten går att montera.. men har nu fått arslet ur till att försöka styra upp det.

Mvh // znyltarn

Jag flyttade bak både ic och vattenkylare samt monterade elfläkt.
Är rätt tight, men är ändå ca 2cm mellan elfläkt och motor.
Gjorde så istället för att behöva kapa plåt för att kunna dra ic rören m.m

Image
Tacksam för svar! ska kika på denna lösning men tror att det är för tight endå ! :/

Mvh // Znyltarn
moggemx

Post by moggemx »

Jag har då bara kopplat bort kylslingan, funkar bra utan också!
znyltarn

Post by znyltarn »

Har kollat på Rokkers lösning och den funkar ej tyvärr, åker m50 om det kanske spelar in men blir alldeles för tight.. kan bero på min elfläkt också den kanske bygger mer (tagen från en 740)

Mogge okej det låter ju lovande iaf! ska kika på detta
rockker

Post by rockker »

znyltarn wrote:Har kollat på Rokkers lösning och den funkar ej tyvärr, åker m50 om det kanske spelar in men blir alldeles för tight.. kan bero på min elfläkt också den kanske bygger mer (tagen från en 740)

Mogge okej det låter ju lovande iaf! ska kika på detta
Glömde tillägga att min ic är 76mm tjock.. din va väl 100mm? Sen att elfläkten troligtvis inte bygger lika mkt som din, så det är inte så konstigt att det blir för tight =)
E34 M20B28 turbo - 700hk 900nm
http://www.garaget.org/?car=164153" onclick="window.open(this.href);return false;

Skitiga kalsonger får man bara efter 2 bar

"Så roligt har jag inte haft sen vi draggade efter svärmor i fel sjö."

070-4180940
znyltarn

Post by znyltarn »

rockker wrote:Glömde tillägga att min ic är 76mm tjock.. din va väl 100mm? Sen att elfläkten troligtvis inte bygger lika mkt som din, så det är inte så konstigt att det blir för tight =)
Ja eller den ska va 100mm men är 90 i själva fallet ;) men har kika lite.. kan gå att bygga om på något vänster.. men vill hellst göra det så enkelt som möjligt då jag är jävligt lat hehe! men ska gå att få plats med allt om man bygger ny infästning för servokylningen med.. sen moddar vid lysena också..

Tack för tips iaf :)

Mvh
Post Reply