Page 1 of 1

lite frågor om turbokonvertering av m50b25

Posted: 23 Sep 2014, 17:06
by saile96
håller på att turbokonvertera min e36a nu i vinter och har lite frågor och funderingar :)

har tänkt följande setup:
gtx3582 kopia
lagom stor ic
dumpventil
wastegate (tipps på någon bra och prisvärld?)
mls toppackning
arp bultar
egensvetsat insug
egensvetsat grenrör i 43,4 mm rör
egensvetsad dp
fekzen turbochipp live
brt (linjär eller progressiv?)


nu till lite frågor

på fekzens hemsida står det att livechippet fungerar som ett riktigt sprut så behöver man ha kvar lmm?

fyller på vartefter problemen uppkomer :D

är mitt första bilprojekt så jag ber om ursäkt om jag ställt några dumma frågor eller postat i fel kategori.

Re: lite frågor om turbokonvertering av m50b25

Posted: 23 Sep 2014, 18:26
by Danneeandersson
Köp ett riktigt styrsystem istället..
Använd origial insug
Inte mls packning, cooperringpackning ska du ha
original btr

finns i webshopen :)

Re: lite frågor om turbokonvertering av m50b25

Posted: 23 Sep 2014, 19:36
by saile96
Danneeandersson wrote:Köp ett riktigt styrsystem istället..
Använd origial insug
Inte mls packning, cooperringpackning ska du ha
original btr

finns i webshopen :)
som vanligt är det pengarna som sätter stoppet... har någon provat att beställa styrsystem från ebay? hitta ett rätt billigt:

http://www.ebay.com/itm/Ecumaster-EMU-E ... 2c&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

finns det mågon som har provat fekzens livechipp?

satsar på ungefär 450 whp

Re: lite frågor om turbokonvertering av m50b25

Posted: 23 Sep 2014, 20:07
by Ragger
Provat chip. Gick fett och krånglande allmänt.

Maxxecu är ju inte så farligt dyrt om du jämför med att snåla in och rasa ett gäng gånger.

Jag har fått riva maskinen 4a gånger eller fler så nu blir det smitt och riktigt sprut.

Lärde mig den hårda vägen...kanske du med gör om du väljer den vägen eller så har du tur och det håller;)