Kompression E85 700-800hk, funderingar
Posted: 20 Aug 2014, 09:05
I vinter skall min Toyota/Lexus 1UZ-FE V8 på 4l med 4-ventilsteknik byggas om från grunden.
Tanken är att byta till smidda kolvar och stakar, byta kammar och fjädrar samt snygga till toppen lite.
Funderar på denna kam http://www.camshaftshop.com/products.ph ... 1000#specs" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbon är en HX50 MFS (in 67/ex 86).
Bränsle E85
Tanken är att maxa ur turbon, men måste samtidigt ha kvar ordentligt med botten.
Motorn skall användas för drifting med mycket varvstopp och liknande.
Motorn körs nu med originalbotten med 514whp och 732wNm, detta med originalkomp på 10,4:1.
Kolvar finns med komp 10,5:1 och 8,5:1, vad skulle ni rekommendera för komp?
Funderar på om man skulle använda sig av 10,5:1-kolvarna och modifiera förbränningsrummen för att komma ner till 9,5-10:1 någonstans????
Tanken är att byta till smidda kolvar och stakar, byta kammar och fjädrar samt snygga till toppen lite.
Funderar på denna kam http://www.camshaftshop.com/products.ph ... 1000#specs" onclick="window.open(this.href);return false;
Turbon är en HX50 MFS (in 67/ex 86).
Bränsle E85
Tanken är att maxa ur turbon, men måste samtidigt ha kvar ordentligt med botten.
Motorn skall användas för drifting med mycket varvstopp och liknande.
Motorn körs nu med originalbotten med 514whp och 732wNm, detta med originalkomp på 10,4:1.
Kolvar finns med komp 10,5:1 och 8,5:1, vad skulle ni rekommendera för komp?
Funderar på om man skulle använda sig av 10,5:1-kolvarna och modifiera förbränningsrummen för att komma ner till 9,5-10:1 någonstans????