Page 1 of 1

M20 turbo, misständer

Posted: 19 Aug 2014, 21:29
by Lindberg_
Har en m20b27 turbo som har börjat misstända efter ca 200mils körning, kört på 1.2bar laddtryck.
Den börjar endast misstända när den är genomvarm, kan nägra mil med lite hårdare körning men efter ett tag då börjar den misstända. Misstädningarna är endast på full gas ca4000 rpm och uppåt, har jag ca80% gas så de ändå är laddtryck går de bra.
Går nu på grundtryck 0.7bar då jag inte ser nån mening att ha mer ladd när de ändå misständer, känns bara skadligt.

Ligger bra i lamdba ca 0.85 på fullast. Är endast gatmappad. Men allt ser bra ut i vemset så tror inte där felet är.

Har byt till nya ngk bpr7es (tror jag dom heter) med 0.4 gnist gap
Nya msd tändkablar.
Spridarna är provflödade och är fina. (1200cc)
Kollat så bränslefilteret ser bra ut.
Tändspolen är ny för i år ( bosch motorsport coilpack)
Aeromotive btr.

Kort spec, m20b27 med orginal kolvar, coopering i topp med arp, z45 kam, vems mm

Skulle haft lite tips på vad jag bör kolla börjar få slut på ideer nu :)

Re: M20 turbo, misständer

Posted: 20 Aug 2014, 19:24
by martin.wangerud
Fick samma fel på min. Efter jag bytt allt...precis som du gjort så visade det sig att jordkabeln mellan motor / kaross var kass!

Re: M20 turbo, misständer

Posted: 20 Aug 2014, 19:30
by martin.wangerud
Fick även samma fel en annan gång. Då var det tändsteget som inte gillade läget. Vi stiftade till ett annat steg o det hoppade igång

Re: M20 turbo, misständer

Posted: 20 Aug 2014, 20:19
by Lindberg_
Tackar för tipset :) satt tillbaka spridarna och rengjorde alla kontakter. Va även och röck och slet i tändkablarna och jord kabeln.
Va ute och körde ett tag och misständer inte men började ös regna så blev inte allt för lång tur. Få prova imorn med mera laddtryck och se om jag fick till de :)