Page 1 of 3

Krysskil m50 problem

Posted: 30 Jun 2014, 21:21
by m50b30
Har dratt av krysskilen til remhjulet/triggerhjulet på min m50 turbo.
Er dette ett vanlig problem på m50? Hva er det som gjør at krysskilen ryker?
Hvorfor ryker ikke krysskilen til registeret før remhjulet?

Bolten er forresten ikke løs.

Takker for svar! :)

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 30 Jun 2014, 22:41
by m50b30
Har m54b30 veiv forresten.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 01 Jul 2014, 00:24
by cerveza
Två olika sorters vikter på remskivorna. Du har fel monterad på din.
Olika slaglängder kräver olika vikter fram på veven. Folk gnäller på 3 liters veven när det egentligen är deras egen kunskap som brister.

Alla jag vet som har haft problem har haft fel sorts remskiva.

Mvh Mattias

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 01 Jul 2014, 03:27
by m50b30
Takk for svar!
Hva er det som gjør at jeg trenger annen vekt på remhjulet med annet slag?

Skal jeg bruke remhjul fra e46 330 da?
Og passer det rett på?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 01 Jul 2014, 10:22
by Fr0zenFr0g
Blir det samma problem om man monterar på en diesel vev i en m50?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 01 Jul 2014, 22:44
by m50b30
kan det være en løsning å borre inn stifter, slik som det bruker å gjøres på m30?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 02:13
by cerveza
m50b30 wrote:kan det være en løsning å borre inn stifter, slik som det bruker å gjøres på m30?
Då går veven av istället. Kör på rätt hjul bara.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 03:51
by m50b30
Skal jeg bruke m54b30 remhjul da?

Er triggerdelen på remhjulet den samme?

Vibrasjonsdemperen fra m54b30 er forresten den samme som i m52b20, så at slaglengde skal ha så mye å si vet jeg ikke om jeg tror på...

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 11:43
by Nisse Järnet
Det är nog en kombination av slag, vikt, koppling mm också.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 12:10
by cerveza
m50b30 wrote:Skal jeg bruke m54b30 remhjul da?

Er triggerdelen på remhjulet den samme?

Vibrasjonsdemperen fra m54b30 er forresten den samme som i m52b20, så at slaglengde skal ha så mye å si vet jeg ikke om jeg tror på...

Då behöver du inte lyssna på mig heller. Stifta din vev.

Olika slag, vikt och borr har olika frekvenser 2l och 3l har samma. Ut och stifta med dig nu.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 13:19
by m50b30
Jeg prøver en gang til da...
hvilket remhjul skal jeg bruke da?
Du sier at ulik slag krever ulik vekt på remhjul.
men alle m52-m54 har samme remhjul.?
Har aldri hørt at det er noe problem på orginal biler.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 02 Jul 2014, 13:53
by m50b30
Men du har rett i at det står m50 remhjul der nå.
Så det blir byttet til m52/m54.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 03 Jul 2014, 22:50
by Boosted
Det samma gjelder for m52b28 veven?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 03 Jul 2014, 23:19
by m50b30
m50 har en type hjul.
m52/m54 har ett ennet lettere hjul.

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 04 Jul 2014, 14:48
by Boosted
m50b30 wrote:m50 har en type hjul.
m52/m54 har ett ennet lettere hjul.
Okay, dette var jeg ikke klar over, får finne frem en riktig demper nå da. Har du delenr på den?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 07 Jul 2014, 15:39
by Joni
Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?

Re: Krysskil m50 problem

Posted: 07 Jul 2014, 18:18
by m50b30
Joni wrote:Hmm vad ska man köra med för remhjul när man bygger m50b30 med m54b30 veven?
Det er det jeg kjører, m50 ble åpenbart helt feil.
så jeg skal prøve med m52/m54 hjul ettrr cervazas anbefaling. ;)