Page 1 of 1

M20/M42/M50 hybrid motorfrågor

Posted: 25 Jan 2007, 08:41
by JimmyA
Tja!

jag har ett M20 block som jag ska köra M50 ua vanos stakar och M42 kolvar

lite frågor dyker upp dock.

Vilket är att föredra M20 eller M50 vevlager..kanske är samma?

har för mig att bäckis skrev i nån tråd att lager från M21 (diesel snurran) har större lagerspel. har jag drömt det eller är det så? hur som helst vilka lager ska jag köra med.


andra frågan gäller kolvringarna då jag kör med M42 kolvar måste jag då köpa 2 uppsättningar ringar eller är det samma på t.ex M50 motorn? om inte kan ni fixa fram M42 ringar? står inte med i shoppen senast jag kollade.

tredje och sista frågan kan man köpa kolvbultar och vevstaksbultar från er eller är det bmw som gäller?

Posted: 25 Jan 2007, 08:45
by Bmwandreas
Samma vevlager.
Du kan köra piratlager från M20 till ram.
Kolvringar fixar vi, pm:a eller maila.

Posted: 25 Jan 2007, 08:59
by JimmyA
Bmwandreas wrote:Samma vevlager.
Du kan köra piratlager från M20 till ram.
Kolvringar fixar vi, pm:a eller maila.
Gött med snabbt svar! efter helgen vet jag hur mkt pengar man kan leka med, kommer nog bli till att beställa lite fler saker av er på en gång.

kan slänga in en till fråga, fixar ni pyramidringar till M20 blocket, vad kostar det? går det att göra på ett block som tidigare har varit o-ringat?

Posted: 25 Jan 2007, 09:09
by Bmwandreas
4500kr för fräsning,ringar och packning.
Japp går att göra på ett oringat.

Mvh

Posted: 14 Dec 2007, 11:18
by Bäckis
Det skiljer 1/100mm mellan lagren. Piratlagren är samma till alla.