Page 1 of 1

Förslag på undermonterad turbo i E46

Posted: 17 Jun 2014, 18:25
by OverBoosted
Hej!

SKulle vilja ha förslag på Turbos som kan passa i en E46 med Gjutjärn undermonterat?

Har tittat mycket på Precision tycker dom är lite ovan för min budget då det är ätnkt just som ett budget projekt.

Så vilka turbos får egentligen plats i en E46 om man har den undertill?

Målet är väl 450 drift säkra, men skadar så klart inte om turbon är god för mer som 6262an om man vill bygga ytterligare i framtiden.

Annars är jag gärna öppen för tips på 500hk turbos också från andra märken.

Men precision överlag så är det väl omöjligt att hitta så små sniglar med den prestandan? Men vilka är nära?

Tacksam för svar.

Re: Förslag på undermonterad turbo i E46

Posted: 22 Nov 2015, 23:57
by OverBoosted
Dålig respons. Kanske mer erfarenheter där ute 1.5år senare? ;)

Re: Förslag på undermonterad turbo i E46

Posted: 23 Nov 2015, 07:40
by rocket
har ett par Holset turbo fra buss du kanskje kan kjøpe... :P
60mm inducer på kompressorhjulet, 60mm eksoshjul, T3 flens (delt/divided/twinscroll eller hva det er) 2,5 V-bånd på eksosflens og 2el2,25 v-bånd på kompressorhus, og virker til at turboen er ported shroud også... av en eller annen merkelig grunn. Kan sende deg bilder?
T3 flens med tilhørende eksoshus er vel kanskje nok til 450 hk uten for mye baktrykk...

Re: Förslag på undermonterad turbo i E46

Posted: 23 Nov 2015, 15:46
by OverBoosted
Planerna har ändrats lite kommer nog köpa en NY turbo och är öppen för att köpa en Precesion. Dock är jag oroad över plats. Jag vill åka med gjutjärn grenrör med extern wastegate och undermonterad turbo men det är trångt undertill på e46an tycker jag???? Känns inte som 6262 får plats?

Jag har tittat på 5858 och 5558 är dem mindre i storlek? Någon med erfarenhet som åkt undermonterat på e46an jag ska inte ha något effekt monster så behovet av en stor turbo finns ej.

Men jag vill gärna veta vad som går att klämma dit? Jag vill ogärna kapa i karossen...... Inser att underredets aluminium förstärkningsplatta får kanske ryka och ännu större anledning till att inte vilja kapa något i karossen...

Finns de någon turbo som är god för 450hk som får plats "Bolton" på ett undermonterat gjurtjärns grenrör utan att modda vare sig kaross eller behövs förlänga infästningar på turbo ? nu är ju m50/m52/m64 gjutjärns grenrör oftast avsett för montering av turbo i motorns bakkant, men sett att det finns både spa och andra gjurjärns grenrör där monteringen sker i framkant, fortfarande undermonterat är det mer plats?

Det rullar ju ett 4tal Svenska e46 turbo med undermonterat men har tyvärr inte sett någon bild på hur turbon faktiskt sitter på dom.

Tacksam för svar och tips