Page 1 of 1
M50b25 turbo startar inte...
Posted: 15 Jun 2014, 16:48
by smiley
Har en 325 iv 92 som inte vill gå... Kör chip och etanol.
Får felkod 100 Amplifier 1 in DME Control Unit.
trots att jag bytt boxar, spridare, lambda, lmm, tps, tomgångsmotorer i olika omgångar.
Just nu har jag symptomen att den inte startar innan fladdrat på tomgång svårt att reglera...
Vev/kam givare? Fel i nollningen av motorn?
Re: M50b25 turbo startar inte...
Posted: 16 Jun 2014, 15:40
by smiley
https://www.youtube.com/watch?v=HTG72XyJi8M" onclick="window.open(this.href);return false;
fick igång den igår igen efter tändstiften fått lite kärlek,, de var blöta...
kör med original lmm letat läckor provtryckt osv... detta är med e85 nya deka 630. T3t4 kina turbo. nedåt med kinagrenrör...
problem med regleringen på både bensin med andra spridare och nu med e85 med andra nya,,, trodde det var spridarna som buggade men ikke... alla tips är välkomna.
provtryckt lite, å hittar inget som inte stämmer,,, flera lmm, flera tps, 2tomgångsmotorer, 2boxar, vad kan det tyda på???
nu startar den inte igen...
Re: M50b25 turbo startar inte...
Posted: 22 Jun 2014, 06:15
by smiley
http://youtu.be/8ygWUReipBQ" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: M50b25 turbo startar inte...
Posted: 22 Jun 2014, 09:18
by smiley
*Har jämn kompression på alla cylindrar.
*tycker det luktar e85 om det som droppar ur vevhuset i senaste filmen, många kallstarter dock som vanligt.
*stiften är sotigt svarta
*turbon glappar (borde inte påverka tomgången?)
*hittar inga läckage
tips överlag och hur ni provtrycker era system? skall jag göra leakdown test på cylindrarna?
vad kan det vara, insugsläckage? felnollad (vilket jag inte tror),
Re: M50b25 turbo startar inte...
Posted: 22 Jun 2014, 22:30
by coyn
Det ser ut som den går väldigt fett om man tittar på din bredbandslambda, var bilen varm på videon?
Det är ganska vanligt att dom vandrar på tomgången på e85.
varm på tomgång ska du ha 14.7 i lambda.
Re: M50b25 turbo startar inte...
Posted: 23 Jun 2014, 10:06
by smiley
Som den raketforskare man är så trodde jag att man skulle ha 9,765 AFR bara för jag hällt i e85. Utan att ha ställt om bblambda till e85. Borde runnit e85 ut genom avgaset,, byta olja då