Bilplåtslagare sökes i Örebro
Moderators: Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Snekast
Bilplåtslagare sökes i Örebro
Som sagt söker en bilplåtslagare som kan lägga igen en skyport "taklucka" som var poppis på 80talet som är monterat på min gamle bmw.
malin olsson
Re: Bilplåtslagare sökes i Örebro
Jag råder dig till att byta takplåt, är inte jätte lätt att helsvetsa en så stor yta mitt på ett tunt tak.
De kommer slå sig en hel del å de blir inte kul och ta reda på det sen efteråt..
De kostar ju så klart mer i material men resultatet blir ju 100 gånger bättre
Får du tag på en takplåt så kan vi lösa det så den kommer på plats då jag har egen firma och jobbar med plåt,
Svetsa igen den tar jag inte åt mig för det kommer som sagt inte bli bra tyvärr.
Mvh
De kommer slå sig en hel del å de blir inte kul och ta reda på det sen efteråt..
Får du tag på en takplåt så kan vi lösa det så den kommer på plats då jag har egen firma och jobbar med plåt,
Svetsa igen den tar jag inte åt mig för det kommer som sagt inte bli bra tyvärr.
Mvh
Okej surt, inte mycke sånt som växer på träd för en bmw från 71!PBRacing wrote:Jag råder dig till att byta takplåt, är inte jätte lätt att helsvetsa en så stor yta mitt på ett tunt tak.
Mvh
malin olsson
Finns ju plåtlim som kall metod också. Men . Kommer ju få lägga på mycket plast för att få taket jämnt. ..
E36 V8 Turbo!
Richard Loord
0768396509
Richard Loord
0768396509
- jfrostdahl
det har jag gjort en gång, det går och blir bra men det är en jävla massa jobb!Loordan wrote:Finns ju plåtlim som kall metod också. Men . Kommer ju få lägga på mycket plast för att få taket jämnt. ..
Vad är de till för bil? Har 2 st e3 från 72 stående.
Skickat från min C6903 via Tapatalk
Skickat från min C6903 via Tapatalk
jfrostdahl wrote:det har jag gjort en gång, det går och blir bra men det är en jävla massa jobb!Loordan wrote:Finns ju plåtlim som kall metod också. Men . Kommer ju få lägga på mycket plast för att få taket jämnt. ..
Jo karosseri lim är as bra å sitter som berget!
Men problemet är ju att ett tak är ju aldrig rakt utan svagt böjt... Limma dit en rak plåt på insidan så blir de ju spackel alá USA på mitten på taket för att få till formen.
Om man inte har lite kunskaper i engelska hjulet..
Bäst blir ju å byta takplåten som sagt för då slipper man tattar lagning med massa spackel å sjunkningar å skit som kan komma i spacklet om man inte gör det på rätt sätt
Mvh
Jag svetsade faktiskt igen min taklucka utan att det slog sig
MEN, det tar tid att lägga typ 2500st svetspunkter, tennspackla allt och sen finspackla det, men det går att göra iaf ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Skam den som ger sig"
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm
http://www.garaget.org/?car=231360" onclick="window.open(this.href);return false;
BMW E30
S50B30 PT 6766
845whp/923nm