Intressekoll äkta BMW e30 325 M-Tech 2 -89 (fix)
Posted: 04 May 2014, 19:34
Tjena!
Tänkte nu lägga ut en intressekoll på min svensksålda äkta BMW e30 325 M-Tech 2.
Coupe och helskinn samt taklucka, motivationen är inte på topp och måste prioritera annat.
Otroligt mycket gjort i vinter, hela framvagnen är renoverad och även bakvagnen. Sitter nya XYZ coilovers på.
Sitter powerflex bussningar överallt, alla bromsrör & bromsslangar bytta. Tanken är rostskyddad och alla bränsleslangar är bytta, har även bytt tankröret bak 2700:- hos BMW, då det förra rostade sönder. Allt är målat och fräscht.
Nya BBS kopior, 9" bak och 8" fram med helt nya Falken däck. 225/40 bak och 205/40 fram.
Motorn är genomgången och alla packningar och packboxar är bytt, ny kamrem, vattenpump osv. Hyffsat ny koppling, bilen är orginal förutom ett rostfritt Ferrita catback system.
Tickar lite, men säg någon m20b25 som inte göra detta? Toppen är tvättat och genomgången också så kan hända att ventilspelet behövs finsjusteras lite till.
Har klarar sig bra ifrån rost förutom att det börjar komma några rostbubblor nere vid framrutan och det lilla som var under är fixat.
Otroligt fint i lacken, finns något lite märke på dörren men inget farligt och bilder kan fixas!
Lite små fix att göra såsom att det läcker lite vatten vid anslutningen till röret innan värmepaketet.. Tar tag i detta när motivationen finns men skulle någon vara sugen så hör av er.
Bilen startar och har kört den en liten bit osv tills jag såg stt det droppade.. Så har tömt ur hela kylarsystemet och just nu är de där jag är nu.
Har inte bråttom med att sälja, Bud som gäller och allt under 30 000:- åker direkt i papperskorgen, ni som vet vad det är för bil vet värdet i dessa och hur sällsynta dom blir. Vi börjar med mail; jimmy.nordling91@gmail.com
Något ni undrar så fråga, finns på tok för mycket att berätta som jag säkert glömt
Mvh
Tänkte nu lägga ut en intressekoll på min svensksålda äkta BMW e30 325 M-Tech 2.
Coupe och helskinn samt taklucka, motivationen är inte på topp och måste prioritera annat.
Otroligt mycket gjort i vinter, hela framvagnen är renoverad och även bakvagnen. Sitter nya XYZ coilovers på.
Sitter powerflex bussningar överallt, alla bromsrör & bromsslangar bytta. Tanken är rostskyddad och alla bränsleslangar är bytta, har även bytt tankröret bak 2700:- hos BMW, då det förra rostade sönder. Allt är målat och fräscht.
Nya BBS kopior, 9" bak och 8" fram med helt nya Falken däck. 225/40 bak och 205/40 fram.
Motorn är genomgången och alla packningar och packboxar är bytt, ny kamrem, vattenpump osv. Hyffsat ny koppling, bilen är orginal förutom ett rostfritt Ferrita catback system.
Tickar lite, men säg någon m20b25 som inte göra detta? Toppen är tvättat och genomgången också så kan hända att ventilspelet behövs finsjusteras lite till.
Har klarar sig bra ifrån rost förutom att det börjar komma några rostbubblor nere vid framrutan och det lilla som var under är fixat.
Otroligt fint i lacken, finns något lite märke på dörren men inget farligt och bilder kan fixas!
Lite små fix att göra såsom att det läcker lite vatten vid anslutningen till röret innan värmepaketet.. Tar tag i detta när motivationen finns men skulle någon vara sugen så hör av er.
Bilen startar och har kört den en liten bit osv tills jag såg stt det droppade.. Så har tömt ur hela kylarsystemet och just nu är de där jag är nu.
Har inte bråttom med att sälja, Bud som gäller och allt under 30 000:- åker direkt i papperskorgen, ni som vet vad det är för bil vet värdet i dessa och hur sällsynta dom blir. Vi börjar med mail; jimmy.nordling91@gmail.com
Något ni undrar så fråga, finns på tok för mycket att berätta som jag säkert glömt
Mvh