Page 1 of 2
mls problem
Posted: 21 Jan 2007, 19:46
by skadad_1983
hejsan jag måste var helt väck när det gäller bilar , e en hemma meckare , o nu har jag kört fast , det gäller min 325 tic , rev ner den i höstas i samband med körkortförlust , o då gick den kanon men jag hade smällt orginal toppapackning pga för mycket laddtryck , så jag rev ner toppen och har renoverat den med nya packningar överallt o planat den , beställde apr och mls av ppf , nu när jag äntligen fått ihop skiten så rök skiten som fan jaha tänkte jag och o skaffa en ny topp , för jag trodde den andre var sprucken , för det e rätt vanligt på dem jävlarna om man kör dem varma , o nu när jag fått ditt den nya toppen så råka jag komp testa den o då fick jag blandade resultat några låg på mellan 8-9 och någon låg ner mott 5 , så va fan kan ha hänt för kolv ringarna e bytta för 3000 mil sedan o den har inte gått för hårt bilen ,jag menar innan jag rev den gick den klockrent förrutom toppapackningen , nu e min fråga kan man ha fått mls packningen fel ,jag kan ha råkat svamla ihop det när jag satte ditt den , har det mycket betydelse hur man sätter dem fem lagerna , för det e min tanke om den läcker igenom någonstans jag satte två smalla packningar på var sida om den tjocke
e tacksam för alla svar
kolvar eller ringland/ringar
Posted: 21 Jan 2007, 21:22
by Nicke Blom
har det spikat? kolla vevhusventilationen om det ångar kraftigt..
Posted: 21 Jan 2007, 21:51
by Bmwandreas
Packningarna med upphöjningar på var sida om de plana skivorna.
Posted: 21 Jan 2007, 21:58
by skadad_1983
ja det ångar från vevhusventilation där e rätt kraftigt tryck i den
Posted: 21 Jan 2007, 22:00
by skadad_1983
men det ska vara två påckningar på var sida
Posted: 21 Jan 2007, 22:01
by Bmwandreas
Nej imellan varje tunn plan skiva ska det vara svart packningar med upphöjningar på.
Posted: 21 Jan 2007, 22:03
by skadad_1983
va jag fick 5 skivor 4 av dem såg likadana ut o en var helt plan o jätte tjock , det e en 325 e36:a
Posted: 21 Jan 2007, 22:18
by Bmwandreas
Nä du fick nog 3st svarta och en ganska tjock i rostfritt och en tunn i rostfritt.
Kan kolla imorn hur det exakt ser ut.
Posted: 21 Jan 2007, 22:54
by skadad_1983
men i vilken följd ska dem ligga , kan det vra det som är fel att vi fått dem fel
Posted: 22 Jan 2007, 09:50
by Bmwandreas
Räknar upp lagren nerifrån:
Svart tätskikt
Tunn spacer skiva
Svart tätskikt
Tjock spacer skiva
Svart tätskikt
Posted: 22 Jan 2007, 16:17
by Nicke Blom
skadad_1983 wrote:ja det ångar från vevhusventilation där e rätt kraftigt tryck i den
då har kolvar/ringland eller kolvringar tagit skada skulle jag tro..
Har själv testat nån gång

Posted: 22 Jan 2007, 18:10
by skadad_1983
men det e skit konstigt för innan jag rev ner den så rök det ingetting , jo lite precis när man starta den men lite ska det ryka , o där var rätt hör vevhusventilation innan också , fast nu när jag fått ihop det e det helt sjukt vad den ryker o har ännu högre vevhus ventilation , tror ni man åker på att bytta kolvar o kolvringar nu då , vågar man köpa det begagnat o vad kan det kosta isåfall för det ska jo fortfarande vara ett budget bygge , är det inte ett jävla jobb att bytta kolvar
Posted: 22 Jan 2007, 18:19
by skadad_1983
det kanske e lättare att sälja alla turbo grejer o sätta i en annan orginal motor istället börjar tröttna rätt kraftigt på bil jävlen , synd för det var roligt när den funkade
Posted: 22 Jan 2007, 19:09
by tobbe tlrecond
gör om gör rätt

Posted: 22 Jan 2007, 19:29
by skadad_1983
gör om gör rätt , jävla skit uttryck =) har rivit toppen fyra gånger nu , borde man inte typ kunna hälla bensin eller något ner i cylindrarna o sen om det håller tätt
Posted: 22 Jan 2007, 19:38
by bmw_fredde
gör ett leak down test! sätt ryck genom tändstifthållen och lyssna/känn var luften kommer ut..
Posted: 22 Jan 2007, 19:42
by skadad_1983
det var rätt smart