Page 1 of 1

Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 06 Feb 2014, 16:09
by Bäckis
Nu har vi kört fram riktiga axlar för E28, 450mm, samt till M3 3,2.

Kommer upp i shopen inom kort.

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 10 Feb 2014, 22:42
by reyland
:D

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 10 Feb 2014, 23:17
by ToTTeN
Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 13 Feb 2014, 22:07
by Joachim
Det är inte så at dom sviktar 30-40 varv, man märker absolut ingenting! :)

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 14 Feb 2014, 15:52
by Bäckis
Tack J, exakt.

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 27 Feb 2014, 09:39
by Sandén
Blir det "skottsäker" bakvagn med dessa på en 3.2 m3 eller måste man byta knutar osv till grövre?

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 27 Feb 2014, 21:10
by Bullen!
ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?

Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 27 Feb 2014, 21:30
by Bmw*Alex
Bullen! wrote:
ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?
Alldeles riktigt bullen :)

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 28 Feb 2014, 00:11
by ToTTeN
Bullen! wrote:
ToTTeN wrote:Hamnar de på liknande pris som de andra 4800kr paret?

Vad tycker svitkstålsaxlar om att åka drifting? (upplevs de annorlunda?)
Om jag förstått rätt så sviktar de inte så som jag tror du tänker. Utan de tillåter bara mer vridning innan de smäller av som ett hårt stål annars gör.

Om du målar ett längsgående streck på axeln när den är ny och sen stressar den nära sin gräns så har du en polkagris så att säga. Inte att den svajar fram och tillbaka som en fjäder.*





*har jag rätt eller jag e lika dum som alla andra?


Ahh :). Bara för att det kan va kul å veta. Hur mycket vrider sig en vanlig axel / sviktstål innan de går av? Kan ju inte va allt för mycket..!?! :)

Re: Sv: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 01 Mar 2014, 02:24
by Bmw*Alex
Går inte riktigt jämnföra de är 2 helt olika material men om vi säger att en vanlig kan vridas kanske ett 1/4 till 1/2 varv vilket ja tror händer ganska sällan, de har nog benägenhet att gå av först. kanske sviktstål drar sig 1 1/2 till 2 varv. Har sett nån bild på nå sviktstål sol suttit på en e30 som dragit sig 2 varv

Skickat från min GT-I9295 via Tapatalk 2

Re: Drivaxlar E28 och M3 E36 3.2

Posted: 03 Mar 2014, 14:41
by mayday.aj
Jag körde orginal fram på min S2 och när jag fick till inställningarna vettigt så höll orginal 2 starter. framaxlarna är dock i stål och ihåliga så dom "smäller" inte av som bak.
http://www.youtube.com/watch?v=PEMaMZ-EqME

med sviktstål fram med har jag kört 2 säsonger utan minsta problem.