Page 1 of 10

Bmw 325 Kompressor

Posted: 02 Jan 2006, 23:54
by DelJoJJo
Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Lysholm 2100A kompressor
380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Rostfritt extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning
Ställbart kamdrev
Sachs sinter
Lättat, balanserat svänghjul
325 oljekyl
Walbro pump
Customiserad vevhusvent. bytta :P

Interiör

Corbeau Pro-Series stolar (norssmotorsport.se)
4 punkts bälten (norssmotorsport.se)
Halvbur för känslans skull
Sparco ratt

Exteriör

Seidl front
M-paket sidokjolar me paneler
M-paket bak kofångare
M-tech dubbelvinge
Kolfiberhuv på g
17" Smiths Infinity
Mörk lila är bilen =)

Resten är orginal än så länge. Letar lamelldiff för övrigt.
Coilovers samt finare bromsar när pengar finnes =)

Posted: 03 Jan 2006, 14:15
by Skunk
Ännu en kompressortrimmare =) Välkommen

Re: Bmw e30 Kompressor

Posted: 03 Jan 2006, 15:57
by _Kalle_
DelJoJJo wrote:Känns som ja glömt nåt, men vet fan inte vad de är =/


Bilder ;D

Posted: 03 Jan 2006, 16:40
by Clew
Låter intressant :) Jag vill se bilder!
Vart köpte du fälgarna, vill ha såna men har itne hittat nån som säljer dom?

Posted: 03 Jan 2006, 19:52
by DelJoJJo
Clew wrote:Låter intressant :) Jag vill se bilder!
Vart köpte du fälgarna, vill ha såna men har itne hittat nån som säljer dom?


Bilder kommer när de börjar hända lite mer.. Har ju dock bilder på bilen på garaget.org.. ska fixa nåt ställe att slänga upp bilder på å försöka länka dit =)

De fälgarna säljs inte längre vad ja fått höra.. chrille me den oranga e30n sa de nån gång iaf.. å ja litar stenhårt på honom =)

Posted: 04 Jan 2006, 09:35
by Chrille
DelJoJJo wrote:
De fälgarna säljs inte längre vad ja fått höra.. chrille me den oranga e30n sa de nån gång iaf.. å ja litar stenhårt på honom =)



Så är det så akta trottoarkanterna :)

Re: Bmw e30 Kompressor

Posted: 04 Jan 2006, 14:14
by Flaxis
DelJoJJo wrote:Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Kompressor Lysholm 2100A 380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning



Säkert att kompressorn heter 2100A??
Hittar ingen sådan på lysholms sida...
däremot finns det en som heter 1200A...
kanske förväxlat? eller så kanske din modell har utgått??
m.v.h//Flaxis

Re: Bmw e30 Kompressor

Posted: 04 Jan 2006, 16:27
by DelJoJJo
Flaxis wrote:
DelJoJJo wrote:Vafan, ja lägger in en liten stänkare =)

Motor

M20B25
Kompressor Lysholm 2100A 380cc spridare
M3 lmm
Portad topp
Gosigare kam
2,5" rostfritt hemsnidat system
Extractor grenrör
Mindre intercooler
Arp pinnbult
Mls packning



Säkert att kompressorn heter 2100A??
Hittar ingen sådan på lysholms sida...
däremot finns det en som heter 1200A...
kanske förväxlat? eller så kanske din modell har utgått??
m.v.h//Flaxis


Har också funderat på just detta faktiskt.. men ja har papper hemma på den där de står 2100A och mått och allt stämmer, så de borde vara så tycker jag =)

Posted: 04 Jan 2006, 20:21
by Persson
Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik

Posted: 04 Jan 2006, 20:54
by Flaxis
Persson wrote:Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik


OK!!
Där ser man...
fick man svar på det med...
m.v.h//Flaxis

Posted: 04 Jan 2006, 21:51
by DelJoJJo
Persson wrote:Det fanns en för länge sedan som hette 2100A men den har de slutat tillverka.

Mvh Fredrik

För att de var en kass modell eller? :P isåfall blir de bråk =)

Posted: 04 Jan 2006, 23:40
by DelJoJJo
du vet förresten inte hur man räknar ut diameter på kompressorns remskiva för önskat laddtryck.. stämmer inte när ja räknar som de beskriver på enem.se =).. eller =(

Posted: 05 Jan 2006, 11:16
by Persson
Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik

Posted: 05 Jan 2006, 11:20
by Bäckis
Persson wrote:Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik


Vem fan tror du att du är då? Jobbar på Lysholm eller är du bara viktig :lol:

mvh

Posted: 05 Jan 2006, 12:27
by DelJoJJo
Bäckis wrote:
Persson wrote:Dålig efterfrågan på just den modellen efter vad jag förstått.

vilket är det tänkta laddtrycket? Diametern på remskivan vid veven? Cylindervolymen? Maxvarvet på motorn?

Mvh Fredrik


Vem fan tror du att du är då? Jobbar på Lysholm eller är du bara viktig :lol:

mvh


Hehe.. kan han hjälpa mig så får han väldigt gärna bara vara viktig :P

Posted: 05 Jan 2006, 14:47
by M3JONAS
Kul med flera som vågar vägra turbo ;)

En tanke som slog mig när jag såg ditt koncept var att du verkar ha en väldigt stor kompressor i kombination med rätt små spridare...

Hur mycket har du tänkt att ladda?

Posted: 05 Jan 2006, 15:30
by DelJoJJo
M3JONAS wrote:Kul med flera som vågar vägra turbo ;)

En tanke som slog mig när jag såg ditt koncept var att du verkar ha en väldigt stor kompressor i kombination med rätt små spridare...

Hur mycket har du tänkt att ladda?


jaså de säger du? runt baren var väl tanken.. behövs större då eller?
att de är en 2100 är för att den satt på motorn när ja köpte den.. själv hade ja nog valt en 1600 om ja skulle inhandlat själv i detta läget.. men men, får väl se hur de funkar =)