Page 1 of 1

Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 17 Dec 2013, 19:54
by OscarC
Hej hej!
Läste någonstans att det kan vara bra att ta bort tomgångsstabilisatorn på en m50 när man turbokonverterar, för att den inte klarar av det höga trycker när laddet kommer!
Jag kommer dock inte ihåg vart jag läst eller hört det!

Mvh

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 17 Dec 2013, 20:27
by kimplan
Tror inte att det är så mycket problem med de. Jag laddade 1,8bar med min org tomgångsmotor utan tomgångsproblem :)

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 17 Dec 2013, 20:29
by ToTTeN
Jag kör med min inkopplad.

Dock lowboost

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 19 Dec 2013, 12:09
by nookie
1,7 får min smaka men den sitter lika bra för de så låt den sitta

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 19 Dec 2013, 14:59
by OscarC
Men då är det ju lugnt ju :) Tack för svaren!

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 19 Dec 2013, 18:12
by Jespersson
Tror originalslangen går sönder lätt har jag för mig någon sa, så jag bytte till någon silikonare jag hade på hyllan.

https://lh5.googleusercontent.com/-7QYG ... _00308.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 19 Dec 2013, 19:31
by nookie
Jespersson wrote:Tror originalslangen går sönder lätt har jag för mig någon sa, så jag bytte till någon silikonare jag hade på hyllan.

https://lh5.googleusercontent.com/-7QYG ... _00308.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Stämmer nog som jespersson skrev att de e slangen som brukar bråka, har nog läst här på ppf om nån som slangen gått av för, dock kör jag min "orörd" om man säger, men jag kan ju haft tur oxå..

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 19 Dec 2013, 19:34
by Jespersson
Limma även pluggen/uttaget på undersidan av insuget med ett bra lim (typ 2-komp) då den inte gillar övertryck.

Re: Ta bort/plugga tomgångsstabilisatorn!

Posted: 20 Dec 2013, 11:05
by Fredro
Jespersson wrote:Limma även pluggen/uttaget på undersidan av insuget med ett bra lim (typ 2-komp) då den inte gillar övertryck.
+1

Jag drog även i en skruv genom plasten efter att ha skjutit den en gång.
Jag kör orginalslang och tomgångsmotor och har vart uppe och kört på 1,5 bar utan fler än problemet ovan.