BMW M5 E34 V8 - TILL SALU- 718whp 1018wnm @ 1.25bar
Posted: 25 Oct 2013, 21:49
Tjenare!!
Kände att det var dags att lägga upp en tråd på vinter bygget.
Som ni säkert läst i rubriken så är det Ivars gamla gris som skall vakna till liv igen.
Köpte karossen och drivlinan av Ivar i slutet av sommaren.
Eftersom att karossen fått smaka på m50 power en heeell deelll så kände jag
att det var dags för en m62 spis. Trenden sprider ju sig som en löpeld
inne på PPF forumet:).
Receptet lyder enligt följande (i dagsläget):
Motor
M62b44 (icke vanos)
H-profil stakar
990cc precision spridare
Dubbla ventilfjädrar
12,9 topplocksbultar
Cooperpackning
Balansering av motor
Planing av topp och block
Nya kolvringar, honat block, nya packningar och lager
Styrning
Maxxecu
Drivlina
Crmo svänghjul
765 sachs tryckplatta
4-puckad sinter
530i/d e60 låda
Fjädring
K-sport coilovers
Efter att man blev x antal tusenlappar fattigare och en bimmer rikare:) så bar det av mot Jönköping med grisen på flaket:)
PS. tack Ivar, var riktigt trevligt att få kolla in i garaget där ivars productions spottar ut sig 1000hk bilar på löpande band:)
Den fina M5 inredningen åkte bort och slipningen var i full gång.
Blankt, lätt och rostfritt vad mer kan man begära, komfort vad är det????:)
Inget får gå till spillo.
Bur byggandet är i full gång:)
Efter x antal svets sömmar så började det likna något:)
Kände att det var dags att lägga upp en tråd på vinter bygget.
Som ni säkert läst i rubriken så är det Ivars gamla gris som skall vakna till liv igen.
Köpte karossen och drivlinan av Ivar i slutet av sommaren.
Eftersom att karossen fått smaka på m50 power en heeell deelll så kände jag
att det var dags för en m62 spis. Trenden sprider ju sig som en löpeld
inne på PPF forumet:).
Receptet lyder enligt följande (i dagsläget):
Motor
M62b44 (icke vanos)
H-profil stakar
990cc precision spridare
Dubbla ventilfjädrar
12,9 topplocksbultar
Cooperpackning
Balansering av motor
Planing av topp och block
Nya kolvringar, honat block, nya packningar och lager
Styrning
Maxxecu
Drivlina
Crmo svänghjul
765 sachs tryckplatta
4-puckad sinter
530i/d e60 låda
Fjädring
K-sport coilovers
Efter att man blev x antal tusenlappar fattigare och en bimmer rikare:) så bar det av mot Jönköping med grisen på flaket:)
PS. tack Ivar, var riktigt trevligt att få kolla in i garaget där ivars productions spottar ut sig 1000hk bilar på löpande band:)
Den fina M5 inredningen åkte bort och slipningen var i full gång.
Blankt, lätt och rostfritt vad mer kan man begära, komfort vad är det????:)
Inget får gå till spillo.
Bur byggandet är i full gång:)
Efter x antal svets sömmar så började det likna något:)