Page 1 of 1

Svika det tyska stålet.. ?

Posted: 24 Oct 2013, 17:23
by Orre
Är det någon slags höstångest som skapats av för lite tid vid ratten eller är det helt enkelt att någon elak jävel lurat i mig att gräset ÄR grönare på andra sidan.. Svårt att säga.. Därför vill jag ha lite hjälp!

Har lyckats med att rasa bottendelen på min älskade e36 turbo, vad som orsakat denna huvudvärk är väl i det här läget ganska oklart men min teori är väl att någon högre makt vill straffa mig för något dåligt man gjort i sina dagar.. (eller så är det jag som missat något men håller mig till gud teorin, känns bättre!?")

Men då till frågan, chevas LS motorer verkar ju ramla ner i var och varranan bil nuförtiden? Jag byggde min bil efter alla konstens regler för att använda som en riktigt busig brukis, den har en sålänge bara gjort mig besviken.. Hade förväntningar som hette duga när man läste om folk som laddade massor och körde flera sommrar utan probem på oöppnat. Men jag nejnej så kul fick jag inte ha trots att man köpte ball packning o bult..

Ni som har gjort ett "ls1 swap" hur mycket jobb är det? Bilen den ska hamna i såfall är ju en e36. Hur svårt är det att få tag på smådelar? Borde väl inte vara några större bekymmer men alltid värt att kolla innan?

Jag kanske bara ska sluta grina och renovera min m50 istället men fan så skönt det skulle vara med en problemfri v8.. (drömvärld?)

Posted: 25 Oct 2013, 05:45
by johankihl
Googla bmw e36 ls swap. Finns en firma som tillverkar alla delar som behövs. Mao bolt-on kit.

Skickat från min HTC One med Tapatalk