Page 1 of 1
M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 23 Oct 2013, 15:04
by M-techer
Sökte och lite sådär, men hittade inget konkret.
Skall som sagt kasta i en 2,8. Min bil har sen innan startspärr, och det har även donatorbilen.
Siemens boxar på båda. Behöver jag byta ut allt som har med EWS att göra och ta det från 328:an? Eller räcker det att jag tar kodringen och nycklen?
Mvh.
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 25 Oct 2013, 21:36
by M-techer
Inga bud på det här??
Kan givetvis prova att bara kasta i och vrida på nyckeln, men hade varit fint att veta om man ska vänta sig att rövmeka dit allt ews skräp.
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 25 Oct 2013, 23:55
by jorgen
Du kan ju alltid chippa 2.0 ecu boxen så den motsvarar 2.8:ans mapp
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 27 Oct 2013, 20:39
by M-techer
jorgen wrote:Du kan ju alltid chippa 2.0 ecu boxen så den motsvarar 2.8:ans mapp
Jaså det går att göra det?
Skulle det gå åt pipan så är det ju ett alternativ.
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 27 Oct 2013, 20:49
by jorgen
Jag använde en m50b25 härva o box på en m52b28. fekzen fixade mappen
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 27 Oct 2013, 21:05
by M-techer
jorgen wrote:Jag använde en m50b25 härva o box på en m52b28. fekzen fixade mappen
Hur många ören gick det på?
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 28 Oct 2013, 09:33
by erik@e30
De du borde byta för att få igång motorn är
Ecu - motorstyrenhet.
Ews - Nyckelstyrenhet
+ Nyckel
Antenringen & kablarna är onödigt att byta.
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 28 Oct 2013, 13:14
by FekZen
Hallå hallå,
Går även att disabla EWS på dessa. Skicka mig ett PM så kan jag berätta lite olika alternativ.
Mvh//
A.Fekzen
Re: M52b20 till M52b28. (Startspärr)
Posted: 20 Jan 2014, 21:35
by Litne
Jag har liknande problem. men värre
Slängde i m52b20 i e30 för att upptäcka startspärren som kräver nyklar.
Motor köptes med automat växelåda utan nyklar.
Chippa?? eller går det att gjöra på ett annan sätt?