Problem med M52B28

Här diskuterar vi motorer och kringutrustning.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Post Reply
User avatar
BmwDanne81
Posts: 35
Joined: 31 Jan 2013, 10:37
Location: Visby GOTLAND

Problem med M52B28

Post by BmwDanne81 »

Har problem med min 328.
Har bytt ut motorn från en M50B20 till en M52B28 och nu startar inte motorn!
Får inte ut någon soppa genom spridarna. Motorn går runt men spridarna är snustorra. Jag har bytt impulsgivaren till vevaxeln...
Har en svag hint att det ska vara relä! Mina gamla relä från 2 litern är ljusblå/gröna till färgen och dom saknar ett 87b stift (tror jag det va.) :?
Ska jag behöva byta ut den kabelstammen? Soppa pumpen startar och får runt bränsle men spridarna öppnar inte..... :evil:

Tack på förhand. Danne.
Bmw 525 Touring
Bmw 320
User avatar
erik@e30
Posts: 1011
Joined: 17 May 2006, 21:22
Location: Göteborg
Contact:

Re: Problem med M52B28

Post by erik@e30 »

Tror att kabelstammen ska bytas, olika fabrikat på b20 & b25,b28 styrdonen.
Samt så tror jag att alla 328or har immoliser så du behöver även immoboxen som sitter under ratten och nyckel & nyckelantennring,

e39 525i 2002
e30 m-tec 24v142kw 328 motor 1988 <----Till Salu!
e30 2,5 Dubbel snurrig med extra allt. 1989

/

e61 550it 2006 såld
KTM 950sm 2007 såld
BMW r1100s 2005 såld
M5 3,8 1992 - såld


Laga din bil i garaget inte på internet

Hemsida
User avatar
sk8koffe
Posts: 232
Joined: 14 Aug 2012, 07:54
Location: Trelleborg

Re: Problem med M52B28

Post by sk8koffe »

som ovan skriver, du behöver styrbox, nyckel och antennring för att startspärren ska gå ur
Lundgren
Post Reply