Page 1 of 1

S38 kompressor

Posted: 17 Sep 2013, 20:35
by Cortex
Hur mycket pallar en S38B36 motor oöppnad? tänkte om man kunde slänga på en kompressor, vad tror ni där ute?

Mvh Robin

Sv: S38 kompressor

Posted: 17 Sep 2013, 21:00
by TIMGTR
Jag tror att ska man bygga på s-motorerna ska man gå all-in och göra det ordentligt annars finns det m30,m50,m60 osv istället :)

Re: Sv: S38 kompressor

Posted: 17 Sep 2013, 22:38
by Dajb
TIMGTR wrote:Jag tror att ska man bygga på s-motorerna ska man gå all-in och göra det ordentligt annars finns det m30,m50,m60 osv istället :)

+1

hade nog aldrig kört över 450 på en sådan maskin utan att ta och göra en renovering och se över prylarna, men då börjar de bli dyrt på dessa maskiner



Mvh

Re: Sv: S38 kompressor

Posted: 18 Sep 2013, 12:57
by Cortex
TIMGTR wrote:Jag tror att ska man bygga på s-motorerna ska man gå all-in och göra det ordentligt annars finns det m30,m50,m60 osv istället :)
jo det har du rätt i, vill egentligen inte bygga utan att ha isär den, men det hade varit kul o testa så kan man köra ett tag sen kan man börja tänkta på att köpa nya stakar osv

Re: S38 kompressor

Posted: 18 Sep 2013, 15:26
by micke_
Finns en s38 turbo i finland med 850hk, orörd förutom cooperring. Har funkat bra i 2 somrar nu med effekt mellan 650-850hk.

Re: S38 kompressor

Posted: 19 Sep 2013, 12:41
by Cortex
micke_ wrote:Finns en s38 turbo i finland med 850hk, orörd förutom cooperring. Har funkat bra i 2 somrar nu med effekt mellan 650-850hk.
Fyfan! om det skulle hända att jag byggda turbo så tänker jag köra safe med 500-600hk :)

Re: S38 kompressor

Posted: 19 Sep 2013, 14:22
by Stordahl
micke_ wrote:Finns en s38 turbo i finland med 850hk, orörd förutom cooperring. Har funkat bra i 2 somrar nu med effekt mellan 650-850hk.
NCmotorsports?