Page 1 of 1

Mappning av min e30 med s50b32 turbo. FARTVERKET

Posted: 25 Jul 2013, 11:28
by Lofqvist
Mappning av min e30 hos ft med Marco Garver .


Motorspec:
motor s50b30
s50b32 vev
Borrat, linehonat och deckat block.
Veven är slipad, balanserad och härdad.
Wiseco kolvar m. 9,0:1 komp.
PPF H-profilstakar med arp 2000 bult
PPF Slipade kammar , samma spec som bäckis e21
Nya vev- och ramlager
Stödgördel med ARP till ramlagren.
ARP toppbult.
Coopering toppackning.
Planad topp.
Supertech oversize raceventiler
Supertech ventilfjäderkit (inner och ytterfjäder)
Oljeretur gängad i bröstkåpan.
PPF oljefilterlock med 2 uttag för olja till tex turbo.
Omsvarvade kamdrev till ställbara
Race kedja
Nya packningar och vattenpump.
Original oljepump med svetsat drev.
M20 motorfästen
M20 motorkuddar i delrin.
E34 tråg.
M42 svänghjul som lättats och svarvats för tilton tryckplatta
3,5tums tryckrör
75mm PPF blackline dump
PPF Vanos block
M3 3,2 kedjespännare
Hemmabyggt plenum med fullradie trattar

Soppasystem:
60L Fuelcell med en 044
2L catchtank med 2x044
An8 ledning fram , an6 bak
Nuke filter
Aeromotive btr
Nuke fuelrail
Vipec V44 med VAG spolar och 7bars mapsensor
RC 1700cc spridare

Avgas.
Hemmabyggt grenrör
Precision 7675 turbo
60mm wg
4 tums downpipe
3,5 tum resterande med 1 dämpare

Film från mappningen med Marco Garver . Resultatet blev 858hk/977nm !
Är på jakt efter nya 7675an billet så vi kan trycka ur det sista.
http://m.youtube.com/watch?v=PhwdzMDRQ7M" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Mappning av min e30 med s50b32 turbo. FARTVERKET

Posted: 27 Jul 2013, 16:20
by Pimplaren
Trevlig! :) nu vill vi se redigt snyt med denna!

Re: Mappning av min e30 med s50b32 turbo. FARTVERKET

Posted: 13 Aug 2013, 14:23
by Lofqvist
Pimplaren wrote:Trevlig! :) nu vill vi se redigt snyt med denna!
tackar ! kommer dock dröja ett tag innan det snyts något med denna... lagerras på 4e cyl.. ända vi kan komma fram till är att de blivit fel när dem slipat/härdat veven...
Har fått tag på ny vev, ska beställa en stake och lager här på ppf så fort jag fått tummen ur röven och börjat skruva igen...