har en m50 med 3 liters vev m5b30

dubbla insugskammar ställda med ca 1.35 mm i tdc
customgrenrör
ppf 60mm wg med öppen wg
precision 6766 t4 ar 0.84
3.5 tum dp resten 3 tum
bilen lämnar 850 hk på 2 bar
735 på 1.5 bar
Mottrycket mättes tyvärr ej på mappningen. men eftersom de skall åkas bana på fredag satte ja två burkar och tänkte att de va lika bra å mäta mottrycket så de inte blir stopp. nu är de inte lätt å se ett stabilt laddtryck med 235 på bak då de aldrig greppar (i-lands problem). Men va ja han läsa av så är mottrycket ganska mycket högre än laddet. Kom bara över en 2 bars mätare till mottrycket idag men vid 1.8 i ladd är de säkert 2.5 bars mottryck då mätarn går förbi 2 bar å en bit till. misstänker att på 2 bar är de säkert närmare 3 bar mottryck.
ja satte på sådant litet avgashus på turbon just för att få tidigt ladd och just nu är den riktigt rapp maskinen och utvecklar redigt med vridmoment tidigt. Men börjar bli orolig för mottrycket speciellt då ja inte har avgastemp mätare i bilen.
vad anses skadligt? bör ja byta till större avgashus? körde även med bara dp:n på för å se så det inte va avgassystemet som ströp men med samma höga mottryck.
PPF säljer la lösa avgashus till precision snurrorna? eller kan de va kammarna som nåt sin gräns här?
vill ju inte skada maskinen på banorna. å vill inte hålla igen heller:)