Mustang -66 dragrace.
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Mustang -66 dragrace.
Efterssom tiden inte räcker till att bygga hälften av det jag vill göra så köpte jag ett färdigt chassie, godkänt och klart.
Fattas rutor, men annars är den klar att lyfta i motor och låda i.
Motorn blir med 90% säkerhet den S38 jag har i delar, och växellådan och kopplingen blir den 4 växlade tryckluftslencon och 10" slirkopplingen med tillhörnade Trick Titanium sprängkåpa jag haft liggande i flera år.
Bakaxeln är en Ford 9" smäckfull i Mark Williams gobitar, bla 35 splines Hi Torque axlar.
Jag satsar på att få M3:an klar innan våren, sen ska den här få all tid som blir över.
Bilder kommer så snart Kihltech får ur tummen(ur någons).
Fattas rutor, men annars är den klar att lyfta i motor och låda i.
Motorn blir med 90% säkerhet den S38 jag har i delar, och växellådan och kopplingen blir den 4 växlade tryckluftslencon och 10" slirkopplingen med tillhörnade Trick Titanium sprängkåpa jag haft liggande i flera år.
Bakaxeln är en Ford 9" smäckfull i Mark Williams gobitar, bla 35 splines Hi Torque axlar.
Jag satsar på att få M3:an klar innan våren, sen ska den här få all tid som blir över.
Bilder kommer så snart Kihltech får ur tummen(ur någons).
Last edited by Bäckis on 05 Jun 2007, 13:06, edited 1 time in total.
faan va grymm det här blir bra det
Thomas Wester, wester_the_king@hotmail.com
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
Tyvärr gnäller VISSA PERSONER om min stavning sÅ URSÄKTA stavningen den är inte 100 den ligger på 70!!!
- P.Herrdahl
- Nisse Järnet
-