Page 1 of 3

320 e36 Grupp H

Posted: 02 Jan 2007, 20:58
by wuffee
Lägger upp en liten projekt tråd på team norssmotorsports nya grupp h rallybygge...
Ej hunnit långt alls med själva bygget ännu så de är då inte mycket till bilder!
Lite recept:

Motor/Transmisson:
Org. m50b20 botten dock välbalanserad och 1mm MLS packning
Racing kamkedjor
Uppgraderings olje drev tjofräsen ;)
Lättat m20 svänghjul med hård tryckplatta och sinterlamell.
portad topp sign ToppTrim.se
org. ventiler
vääldigt arga kammar sign PPF
Ventilfjädrar och retainers som matchar kammarna.
ARP toppbultar
Spjällhus från s50
Extractor från s50
Spridare och spridarbrygga från s50
Org. 320 låda med kortade lägen och förhoppningsvis bättre synkringar.
Diff från m3 dock med ändrad utväxling till 4,88

Kaross/Hjulupphängnig:
Skrapad och rensad på allt onödigt.
Förlängd rattstång samt separat pedalställ så man kommer längre bak i coupen.
Alla bussningar i bakvagn/samt motor/vlådekuddar i delrin.. Fram powerflex.
Ställbara underbakre länkarmar.
Org. bromsar med racingbelägg
KW Coilovers runt om!
Alla skarvar i karossen svetsade bitvis, sk förstärkningar.

Styrsystemet blir ett VEMS.

Ja, de var väl allt va jag kommer på än så länge!


kass bild på hur jag menar med att skarvarna är svetsade

Image

Så långt som bygget är just nu.

Image

Mvh
uffe

Posted: 02 Jan 2007, 20:59
by P.Herrdahl
Låter grymt! :wink:

Posted: 31 Mar 2007, 22:26
by wuffee
Lite bilder på updates.. Vet att jag inte är någon fotograf. En del bilder är skit kassa, men orka bry sig ;)

Image

den portade insugskanalen, flödestestad å allt.. Förhoppningsvis kan jag nog slänga upp en bild på själva flödestestet framöver.

Image

Avgaskanalen

Image

DE väldigt arga kammarna monterade, racingkamkedjorna på G!

Image

Pedalstället just nu. Ska iväg på pulverlackering!

Image

Hyd. Handbroms från sellholm "måste" man ha ;).

Image

Blir ju en del rör också. Rören som sitter i mitten innan brandväggen där är förstärkningar till infästningen för bakvagnsbryggan.

Det är väl allt som de ser ut nu!

Mvh
Uffe

Posted: 31 Mar 2007, 23:46
by Vipe
Gromt prosjekt!
Syke kammer, ikke langt unna 360°! :lol:

Posted: 31 Mar 2007, 23:50
by fulingbusen
ser bra ut! Synd att kavliteten var sådär på portningsbilden

Posted: 01 Apr 2007, 11:13
by wuffee
Haha, några 360grader är de inte men en liten bit över 300 är de allt ;)..

Ja, tyvär är jag verkligen skit dålig med kameran.. försöker å försöker men de blir aldrig riktigt bra! ;)...
Å nu är ju ventiler å allt på plats så de lär väl inte bli fler bilder på kanalerna heller tyvär! :(

Mvh
Uffe

Posted: 19 Apr 2007, 07:58
by wuffee
Måste bara lägga upp en bild på de nyhemkomna coiloverbenen :)..

Image

Blir fint som tusan! :)

SAmt en bild på de monterade och pulverlackade pedalstället!

Image

Mvh
Uffe

Posted: 19 Apr 2007, 15:19
by Bimmerlars
Lav komp og 300 grader + kammar?
Burde du inte skaffa noen nya kolvar?

Posted: 19 Apr 2007, 15:22
by Tysken
Vadå lågkomp? Han kör ju med tunnare packning än orginal..

Posted: 19 Apr 2007, 15:24
by Bimmerlars
Det overså jeg. Hva havner kompet på da?

Posted: 19 Apr 2007, 15:29
by Tysken
Det borde väl hamna strax över 11:1, men för att veta exakt bör jag ha slag, borr och orginalkomp för att kunna räkna ut, samt tjocklek på orginalpackningen.

Posted: 19 Apr 2007, 15:30
by Bimmerlars
Da blir det bra alikevel da :D

Posted: 19 Apr 2007, 15:42
by wuffee
Inte låg komp här inte...
Toppen är planad 0.22..
Blocket är väl typ planat lika mycket då de också bara är riktplanat..
Sen är packningen 1mm tillskillnad från 1.8mm org..
Org. kompet är 11 enligt heynes ;)

bör väl hamna någonstans runt 13 snåret? :)

Mvh
Uffe

Posted: 19 Apr 2007, 15:44
by Bimmerlars
Oi :D Ventilurtag i kolvarna?

Posted: 19 Apr 2007, 16:50
by wuffee
Bimmerlars wrote:Oi :D Ventilurtag i kolvarna?


Ja, tämligen rejäla sådana signerade PPF ;)

Posted: 19 Apr 2007, 17:30
by Bimmerlars
Stilig :)

Posted: 19 Apr 2007, 18:09
by robbz
häftigt bygge, men enligt reglemente ska väl cromemolyrören vara tigsvetsade för att vara godkända? såg ut som dåligt migat?

/mvh