320 e36 Grupp H
Posted: 02 Jan 2007, 20:58
Lägger upp en liten projekt tråd på team norssmotorsports nya grupp h rallybygge...
Ej hunnit långt alls med själva bygget ännu så de är då inte mycket till bilder!
Lite recept:
Motor/Transmisson:
Org. m50b20 botten dock välbalanserad och 1mm MLS packning
Racing kamkedjor
Uppgraderings olje drev tjofräsen
Lättat m20 svänghjul med hård tryckplatta och sinterlamell.
portad topp sign ToppTrim.se
org. ventiler
vääldigt arga kammar sign PPF
Ventilfjädrar och retainers som matchar kammarna.
ARP toppbultar
Spjällhus från s50
Extractor från s50
Spridare och spridarbrygga från s50
Org. 320 låda med kortade lägen och förhoppningsvis bättre synkringar.
Diff från m3 dock med ändrad utväxling till 4,88
Kaross/Hjulupphängnig:
Skrapad och rensad på allt onödigt.
Förlängd rattstång samt separat pedalställ så man kommer längre bak i coupen.
Alla bussningar i bakvagn/samt motor/vlådekuddar i delrin.. Fram powerflex.
Ställbara underbakre länkarmar.
Org. bromsar med racingbelägg
KW Coilovers runt om!
Alla skarvar i karossen svetsade bitvis, sk förstärkningar.
Styrsystemet blir ett VEMS.
Ja, de var väl allt va jag kommer på än så länge!
kass bild på hur jag menar med att skarvarna är svetsade
Så långt som bygget är just nu.
Mvh
uffe
Ej hunnit långt alls med själva bygget ännu så de är då inte mycket till bilder!
Lite recept:
Motor/Transmisson:
Org. m50b20 botten dock välbalanserad och 1mm MLS packning
Racing kamkedjor
Uppgraderings olje drev tjofräsen
Lättat m20 svänghjul med hård tryckplatta och sinterlamell.
portad topp sign ToppTrim.se
org. ventiler
vääldigt arga kammar sign PPF
Ventilfjädrar och retainers som matchar kammarna.
ARP toppbultar
Spjällhus från s50
Extractor från s50
Spridare och spridarbrygga från s50
Org. 320 låda med kortade lägen och förhoppningsvis bättre synkringar.
Diff från m3 dock med ändrad utväxling till 4,88
Kaross/Hjulupphängnig:
Skrapad och rensad på allt onödigt.
Förlängd rattstång samt separat pedalställ så man kommer längre bak i coupen.
Alla bussningar i bakvagn/samt motor/vlådekuddar i delrin.. Fram powerflex.
Ställbara underbakre länkarmar.
Org. bromsar med racingbelägg
KW Coilovers runt om!
Alla skarvar i karossen svetsade bitvis, sk förstärkningar.
Styrsystemet blir ett VEMS.
Ja, de var väl allt va jag kommer på än så länge!
kass bild på hur jag menar med att skarvarna är svetsade
Så långt som bygget är just nu.
Mvh
uffe